הצד האפל של הצ'אטבוטים

הצד האפל של הצ'אטבוטים

באחת ההרצאות שלי על חדשנות טכנולוגית וסקס, על השפעות טכנולוגיות על מערכות היחסים, חשפתי משתתפים לסיפורים אמיתיים של אנשים שמנהלים מערכת יחסים עם בינה מלאכותית. אנשים לא באמת הבינו איך זה אפשרי עד ש ChatGPT -נכנס לחיינו.

ב-1.4.2023 דווח ע"י עיתון בלגי La Libre על אדם בבלגיה שהתאבד לאחר שניהל מערכת יחסים ממושכת עם צ׳אטבוט בשם  ,Chaiצ׳אטבוט מבוסס .AI מדובר בצ׳אטבוט חברתי שניתן היה להשתמש בו גם לשיחות ארוטיות.  חלק מהמשתמשים התמכרו לתוכנה ונהיו תלויים רגשית בצ׳אטבוט. כשחוקרים התנסו בה הם גילו שהיא נותנת עצות כיצד להתאבד. בעקבות העלייה הדרמטית של השימוש בכלים כמו ,ChatGPT כל יום משתחררים לשוק כלים חדשים מבוססAI  שאין עליהם שום פיקוח. קישור לכתבה המלאה.

מתנגדי בינה מלאכותית
אלון מאסק היה אחד מיותר מ-1,000 מומחי AI שחתמו על המכתב נגד בינה מלאכותית הקורא להפסקה של שישה חודשים של פיתוח AI מתקדם מחשש של אובדן שליטה.
במילים אחרות, מומחים חוששים ש-AI עשוי להיות חזק מדי.  המכתב ציין מספר סיכונים פוטנציאליים לאנושות ולחברה, כולל הפצת מידע מוטעה ואוטומציה של מיליוני משרות.
בינתיים, ChatGPT נאסר באיטליה בגלל חששות בפרטיות. הסוכנות הלאומית להגנה על נתונים באיטליה אמרה שההגבלה היא זמנית, אך גם הודיעה שהיא מתחילה בחקירה של חברת OpenAI היוצרת בינה מלאכותית. קישור לכתבה המלאה. מדינות נוספות באירופה חושבות להגביל שימוש ב-ChatGPT. גם ישראל הגישה בשבוע שעבר בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד החברה בטענה ש ChatGPT פוגע בפרטיות של המשתמשים ומשתמש במידע אישי כולל זה של קטינים.

תוספים חדשים עבור ChatGPT

חברת OpenAI שחררה 11 תוספים עבור ChatGPT אשר פותחו ע"י חברות כמו Slack , Zapier, Expedia ועוד. תוספים אלו עוזרים בכל מיני משימות כמו לתת המלצות למסעדות, לתכנן טיולים ועוד. אחד התוספים שפותח ע"י OpenAI הוא חיבור לאינטרנט שמאפשר לצ'אטבוט להביא נתונים מעודכנים ביותר. תוסף נוסף שלהם עוזר למצוא באגים בקוד. התוספים לא זמינים לכולם, וכדי לקבל גישה לתוספים אלו תוכלו להירשם באמצעות רשימת המתנה. קחו בחשבון שחברת OpenAI נותנת עדיפות למשתמשי  ChatGPT Plus. מידע על כל התוספים ניתן לקבל בקישור זה.

כלי AI שכדאי להכיר

Adobe Firefly – הוא כלי חדש מבית אדובי, המאפשר ליוצרים ליצור תוכן ויזואלי בקלות, במהירות ובאיכות גבוהה באמצעות שפה טבעית.

NVIDIA Broadcast  – כלי לשידור חי ושיחות ועידה בווידאו שיעפוך את החדר שלכם לאולפן ביתי. הפיצ'ר שלו בשם  Eye Contact יעזור לכם לשמור על קשר עין, גם כשאתם לא מסתכלים ישר אל המצלמה, אלא הצידה או על כתוביות/הערות שמופיעות בצד

DoNotPay – העו"ד הרובוטי יעזור לכם להילחם בתאגידים, בבירוקרטיה והבהגשת תביעות, והכל בלחיצת כפתור

Runway – תכירו את הדור הבא של כלי בינה מלאכותית. בכל במקום אחד. בעזרתו אפשר להפוך תמונה לוידאו, להשלים תמונות, ליצור ולערוך תמונות, לגרום לתמונות לזוז, למחוק חלקים מסרטוני וידאו וגם להסיר רקע.

פודקאסט Be Relevant
בפרק 48 אירחתי את אורלי אדם – יועצת ארגונית ומנחת קבוצות קרוב ל-20 שנה איתה דיברתי על חשיבות המנטורינג.  
פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

איך להתקדם בתוך הארגון
כמנטורית לשכירים אני שומעת כל פעם את האכזבה  של האנשים שביקשו לקבל קידום והיו בטוחים שהם המועמדים הכי מתאימים, אבל בפועל קידמו אחרים. 
"אני יותר וותיקה ממנה ומכירה את העבודה הרבה יותר טוב!" אחד המשפטים שחוזרים על עצמם בפגישות עם אנשים. 
לא מספיק להיות בעלי וותק גבוה ולצפות שזאת סיבה מספיק טובה כדי לזכות בקידום. בקורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" שבנוי מ-6 פרקים ו- 24 סרטונים, תקבלו כלים פרקטיים שיעזרו לכם להבין מה כדאי לעשות כדי להצליח להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון. פרטים נוספים על הקורס בקישור הזה.

במקרה ופספסתם

כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון בו הצגתי משהו חדש וחם מהתנור של הבינה מלאכותית

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן