בינה מלאכותית תפענח את החלומות שלכם

בינה מלאכותית תפענח את החלומות שלכם

כל כך הרבה דברים קרו לי בחודש האחרון. 
אתחיל בזה שיזמתי יוזמה – 10 דקות של למידה. אחת לשבוע אני מעבירה הדרכה קצרה על כלי בינה מלאכותית, על פיתוח מיומנויות וכל מה שקשור כדי להישאר רלוונטיים בעולם העבודה. הלמידה מתקיימת דרך זום. מזמינה אותך להצטרף לקבוצת וותסאפ שקטה לעדכונים. היום ב-20:00 אלמד איך אפשר להחליף פנים לכל דמות בעזרת כלי AI. זה הזמן להצטרף להדרכה.

ב-15.11 הרצאתי בוובינר חוסן לאומי, טכנולוגיה ומה שביניהם דרך הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל. בהרצאה הצגתי איך לגייס את הבינה המלאכותית כדי להוריד לחץ וסטרס. קישור להקלטה.  

​לפני שבועיים שברתי רגל ונאלצתי לעבור ניתוח, מה שגרם לביטולים ודחיות של ההרצאות והסדנאות שסגרתי עם מספר ארגונים וגופים גדולים. כרגע, במשך 6 שבועות, אני מרותקת לכיסא גלגלים (כי יותר קל להתנייד איתו) מה שמאפשר לי להיפגש לזום-קפה עם אנשים מעניינים, להניע שיתופי פעולה חדשים, להיות בלמידת עומק ולפנות הרבה זמן למשפחה.

​​מה גם, גיליתי שיש לי חוש הומור ציני ויכולת להסתכל על הדברים בצורה יצירתית שמעלה חיוך ומאפשרת להסתכל קדימה כדי לצמוח. מכאן נולדה לה הרצאה חדשה על איך בינה מלאכותית הצילה אותי. היא מיועדת לאנשים שנפצעו, ולצוותים רפואיים. אם אתם מכירים מנהלים בבתי חולים, קופות חולים או ארגונים רלוונטיים, אשמח לחיבור.

בינה מלאכותית תפענח את החלומות שלכם

סטארט-אפ בשם Prophetic AI  פיתחה מכשיר נוירוטכנולוגי לא פולשני בשם  Haloהמאפשר לאנשים לחוות חלומות בהירים. המכשיר משתמש בטכנולוגיית אולטרסאונד כדי למקד אזורים מסוימים במוח, מה שגורם למשתמש להיות מודע למה שהוא חולם. בחלומות בהירים אנשים יכולים לשלוט בחלום שלהם ולחוות חוויה חיוביות יותר מחלום רגיל.
מכשיר זה יוכל לשמש לשיפור היצירתיות, טיפול בבעיות נפשיות, כגון  PTSDוחקר התודעה.
Prophetic AI צופה להשיק אותו לקהל הרחב בשנת 2025.
תוכן החלומות שלנו יכול לספר הרבה על עצמנו, על מה שקורה בחיינו ועל מה התת מודע שלנו מתמקד. מי יודע, אולי בעתיד נוכל למכור את החלומות שלנו לחברה כמו נטפליקס, כדי לאפשר לאחרים לצפות בהם. קישור לכתבה.

מרפאה עצמאית המבוססת על בינה מלאכותית

תכירו את הפתרון החדשני והמתקדם לשירותי בריאות ראשוניים. 
חברת Forward Health השיקה את  CarePods – מרפאה אוטונומית המבוססת על בינה מלאכותית. CarePods יהיו ממוקמים בקניונים ובבנייני משרדים. הם יספקו מגוון רחב של שירותים רפואיים ראשוניים כולל בדיקות נדרשות כמו בדיקות דם,בדיקת לחץ דם ועוד. איך זה עובד? 
המטופל נכנס לCarePod-, עונה על מספר שאלות כדי לעבור בדיקת התאמה ולאחר מכן עושה את הבדיקות הנדרשות. הבדיקות נשלחות למערכת המבוססת על בינה מלאכותית שנותנת אבחנה. במידה ואבחנה מחייבת מרשם, המטופל מקבל אותו במקום. 
עלות השירות 99 דולר לחודש. CarePods הופכים את שירותי הבריאות הראשוניים לנגישים יותר, יעילים יותר וחסכוניים יותר. צפו בסרטון.

חידושים של ChatGPT

חברת OpenAI מפתיעה הפעם בגדול. בשדרוג האחרון היא שילבה מספר פונקציות יחד והיום בשיחת צ'אט ניתן להעלות קבצים, ליצור תמונות, להתחבר לאינטרנט ולנתח נתונים בלי לעבור בין פונקציות. היא שחררה מודל חדש בשם GPT-4 Turbo, המעודכן עד 4.2023 עם אפשרות לעלות תוכן ארוך עד 128,000 טוקנים (כ-100,000 אלף מילים האנגלית).

רוצים לשפר אנגלית מדוברת? OpenAI שחררה תכונה קולית חדשה, סוג של עוזרת AI שזמינה כעת בחינם לכל המשתמשים. תכונת הקול מאפשרת למשתמשים לשאול שאלות ולתת הנחיות קוליות ל-ChatGPT ולקבל תגובות קוליות.

בנוסף היא פתחה אפשרות ליצור ChatGPT's קטנים עבור מטרות ומשימות ספציפיות. כל אחד יוכל לפתח לו צ'אט-בוט בהתאמה אישית בלי לכתוב שורת קוד. לדוגמה תוכלו ליצור צ'אט-בוט לתכנון מערכי שיעור עבור מורים, או צ'אט-בוט שיעזור לכם להקים עסק. יצרתי שני צ'אטבוטים שזמינים כרגע למנויי  ChatGPT Plus:

הראשון בשם שליטה מודעת במחשבות יעזור לכם להתבונן על כל מחשבה שלילית בעיניים רחבות יותר ובאור אחר. צ'אט-בוט זה מתבסס על פסיכולוגיה חיובית.
השני בשם Fun Caricature יעלה לכם חיוך. תעלו תמנה שלכם והוא יצור לכם קריקטורה.
צירפתי סרטון בו סם אלטמן מציג את כל החידושים (ויש הרבה). החל מדקה 21 הוא מסביר על פיתוח ChatGPT's בהתאמה אישית.

גוגל תפתור לכם תרגילים

גוגל הודיעה על עדכון חדש בכלי החיפוש שלה. היא מאפשרת לפתור תרגילים במתמטיקה, פיזיקה וגיאומטריה. תוכלו לכתוב בשורת החיפוש את המשוואה שאתם מנסים לפתור או לצלם אותה באמצעות Google Lens, ותקבלו מדריך שמסביר שלב אחרי שלב כיצד להגיע לפתרון. היא גם יכולה לפענח ולענות על בעיות מילוליות עם הסבר מלא, ולזהות את הנוסחאות המתאימות. 

חידושים על קצה המזלג

Canva השיקה למחנכים ולתלמידים חבילת כלי AI בשם Classroom Magic כדי לשפר חווית הלמידה. החבילה כוללת: 

  • Magic Write – כלי המסייע למורים ביצירת מערכי שיעור וסיכומי תוכן ולתלמידים ביצירת טיוטות ראשונות.
  • Lesson Suite – ספרייה של מערכי שיעור ומצגות הניתנות להתאמה אישית לפי נושאים שונים.

סמסונג מנסה ליצור את הסמארטפונים החכמים ביותר עם כלי AI מובנים בתוך סדרת ה-Galaxy S24. הטלפון יכלול תכונות של ChatGPT ו-Google Bard. הוא יוכל לייצר תמונות מתוך הטקסט. בנוסף המשתמשים יקבלו Bixby משופר עם פונקציונליות טובה יותר של דיבור לטקסט.

​יוטיוב בוחנת צ'אט בוט שיכול לסכם סרטונים ולענות על שאלות שתשאלו לגבי הסרטון. הצ'אטבוט זמין כרגע רק באנדרואיד לחלק ממשתמשי פרימיום בארה"ב. זה אומר שלא נצטרך להשתמש בתוספים של צד שלישי לסיכום סרטוני וידאו. ד"א גוגל כבר הכניסו תכונה זאת לתוך הבארד.
בנוסף יוטיוב מנסה בינה מלאכותית שמסווגת תגובות לפי נושאים, ומפשטת את תהליך חיפוש תגובות הרלוונטיות ביותר. 

​אילון מאסק הכריז על מודל שפה חדש בשם GROK שיתחרה במודלי שפה גדולים כמו ChatGPT. GROK עדיין בגרסת בטא והוא יהיה מעודכן בזמן אמת. 
איפה הבעיה? 
הוא יתבסס על מידע של X (טוויטר לשעבר). מיותר לציין שיש בה הרבה תגובות אנטישמיות, והגרוע מכל שהרבה מאוד משתמשים של X הם בוטים שמתחזים לבני אדם.

קורס בינה מלאכותית בבר-אילן ייפתח ב-19.12.2023

קורס מעשי וממוקד של 30 שעות בזום שמוכר לגמול השתלמות.
קורס זה מתאים לאנשים שעוסקים בחינוך, טיפול והדרכה, ולכל מי שרוצה להכיר ולהתנסות בכלי AI. 
בסיום הקורס תקבלו תעודה של אוניברסיטת בר אילן.

הקורס יתמקד ב:
✅הכרות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית
✅ הכרות והתנסות עם מחוללי טקסט
✅ הכרות והתנסות עם כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות, וידאו, מצגות וכלים נוספים.

קישור לפרטים והרשמה.

כלי AI שכדאי להכיר

Slideoo – כלי ליצירת מצגות מקצועיות תוך 2 דקות מתוך טקסטים ארוכים, קבצי pdf, ואתרים.

Prophotos – תפרדו מצילומים מסורתיים. בעזרת AI תוכלו ליצור תמונות פרופיל מקצועיות

Bestever – כלי לעיצוב ויז'ואל שיווקי תוך דקות ספורות, שמאפשר ליצור סרטונים ותמונות בלחיצת כפתור

Expresso – ידאג באמצאות AI לשפר את הבריאות הנפשית של העובדים שלכם. בדיוק מתאים לתקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים.

DataGPT – יענה בשניות על כל שאלה שקשורה לנתונים כמו אנליסט נתונים, רק וירטואלי.

פודקאסט

בפרק 62 יחד עם ענת כנען דיברתי על איך להמציא את עצמנו מחדש בתקופות מורכבות בלי לוותר על החלומות.
בפרק 63 אירחתי את פיני טל על מנהיגות בזמן מלחמה.

פרק 64 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו ליצור תמונות עם כלי AI  של מייקרוסופט בשם Bing Image Creator

פרק 65 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו ליצור תמונות תעתועי ראיה עם כלי AI של Huggingface בשם IllusionDiffusion.

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – בינה מלאכותית מתגייסת למלחמה בטרור

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן