בינה מלאכותית מתגייסת למלחמה בטרור

בינה מלאכותית מתגייסת למלחמה בטרור

ימים קשים עוברים על כולנו.
אחד האירועים הנוראיים שקרה לנו ב-7.10.2023 גרם לשבירת אמון בביטחון שלנו. למרות שחטפנו מכה חזקה, שלא היינו מוכנים אליה, אני מאמינה ביכולתנו להתגבר על המשבר הזה ולצאת ממנו מחוזקים יותר. 

אשתף שישראל משקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית. אחת הטכנולוגיות, שנמצאת בשלבים המוקדמים, מאפשרת לזהות מטענים של ארגוני טרור בצורה מהירה ומדויקת יותר. 

אחת היחידות החדשות בצה"ל פיתחה מערכת לבניית תוכנית מבצעית ללא מגע אדם משלב המודיעין ועד להמלצות לפעולה. קישור לסרטון של כאן 11.

חיל האוויר מנהל הפצצות בעזרת בינה מלאכותית, ובמודיעין מסוגלים לזהות מחבל עוד לפני שהוא יודע שהוא עומד להפוך למחבל. 

מרכז החדשנות  Road2 פיתח מערכת לזיהוי רחפנים בעזרת בינה מלאכותית, ואצלינו בעיר מפעילים יחידת הרחפנים החדשה אשר מונה כ-20 רחפנים שתיתן תמונת מצב בזמן אמת למוקד ותאפשר הפעלת כוחות ביטחון בשטח באופן מיידי בתפיסת החשודים. מאמינה שמערכת מופעלת בערים נוספות.

שעה של למידה

מכירים את בארד, מודל שפה גדול של גוגל? בארד הוא אחד המתחרים של ChatGPT. היתרון שלו שהוא חינמי ומבין טוב עברית. אם טרם התנסיתם בו, ההדרכה שהעברתי בדיוק בשבילכם. ממליצה בחום להתנסות בו. קישור להדרכה.

בתחילת חודש אוקטובר נכנסו חידושים לבארד ו-ChatGPT. העברתי הדרכה על החידושים שכדאי להכיר. קישור להדרכה.

ב-5.11.2023 בשעה 17:00 אעביר סדנה ליצירת דפי צביעה של מנדלות להורדת לחץ וסטרס. הסדנה בתשלום סימלי. קישור להרשמה. 

ב-16.11.2023 בשעה 11:00 אעביר סדנה מעשית על שיטה סדורה לכתיבת הנחיות (פרומפטים) למודלי שפה גדולים כמו ChatGPT. שיטה זאת מתאימה גם לבארד ומודלי שפה גדולים נוספים. זאת אחת המיומנויות החשובות היום בעידן הבינה המלאכותית. עם שיטה נכונה תוכלו להשיג כל מטרה עסקית, במיוחד בימים בהם אנו נדרשים לגמישות מחשבתית ופתרון בעיות בתקופת המשבר. קישור להרשמה.

פיתוח חוסן מנטאלי בזמן המלחמה

איך להתמודד עם מצבי לחץ וחרדה ולפתח חוסן? 

היום יש הרבה מאוד וובינרים בנושא שכדאי להצטרף אליהם, כי לומדים מהם הרבה. אתם גם יכולים להיעזר בצ'אט-בוטים כמו בארד, ChatGPT, קלוד, בינג וכד', כדי לבקש מהם תרגילי נשימה, יוגה ומדיטציה, ולמלא את עצמכם באנרגיות טובות. מזמינה אתכם לקרוא את הפרק השני של סדרת כיפה אדומה, בו כתבתי המלצות של הצ'אטבוטים על איך להתמודד עם פחדים. קישור לפרק.

יצירת רעיונות חדשים

פרופסור קריסטיאן טרווש מ- Wharton School ערך ניסוי כדי להשוות את היכולת של ChatGPT לייצר רעיונות למוצרים חדשים לזו של סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים. רעיונות של ChatGPT היו הרבה יותר טובים מרעיונות של הסטודנטים. הניסוי כלל 200 רעיונות למוצרים בחדשים המיועדים לסטודנטים ובשווי עד 50 דולר. ChatGPT יצר 200 רעיונות ב-15 דקות, עם סיכויי רכישה גבוהים יותר (47%) בהשוואה לרעיונות אנושיים (40%).
מהניסוי עלו שלושה מסקנות מרכזיות:
ChatGPT הוא כלי לייצור רעיונות בעל ערך רב, מהיר יותר, חסכוני ומפיק רעיונות באיכות גבוהה, מה שהופך אותו למשאב שימושי בתחומים שונים.
בינה מלאכותית גנרטיבית יכולה לזרז את תהליך החדשנות על ידי סיוע בייצור רעיונות.
כדי לשפר ולקדם תהליכי חדשנות יש לשלב בין המוח האנושי ליכולות ה- AI   במילים אחרות, ChatGPT הוא כלי שיכול לעזור לנו לייצר רעיונות טובים יותר, מהירים יותר וזולים יותר

עידן חדש של מנועי חיפוש

לאחר 20 שנה, גוגל סוף סוף משפרת את חוויית החיפוש. החודש היא הציגה את SGE (Search Generative Experience) אשר יופעל ישירות במנוע החיפוש שלה ויאפשר למשתמשים לחפש מוצרים מותאמים אישית, לסכם טקסטים ארוכים, ליצור תמונות על סמך הנחיות טקסט. תמונות אלו יהיו עם סימן מים בלתי נראה שיופעל על ידי SynthID SGE המערכת סימני המים של גוגל. SGE יעזור גם ליצור טיוטות של תוכן לפי טון/סוג כתיבה ואורך.

חברת אדובי נותנת בראש

אדובי חשפה את הגרסה העדכנית ביותר של בינה מלאכותית יוצרת – Firefly Adobe, שמאפשרת ליצור תמונות באיכות גבוהה. מטרתה להעלות את יכולתה של המערכת ליצור תמונות פוטו-ריאליסטיות, כדי להגיע לרמה של המתחרים כמו סטארט-אפ אוסטרלי Canva Inc. היא גם מפתחת אפשרות שלGenerative Match שתאפשר להעלות תמונה כדי ליצור תמונה חדשה לפי סגנון שמופיע בתמונה שהעלינו. 

אדובי וענקיות טכנולוגיה אחרות פיתחו סימן מים חדש כדי להראות אם תוכן נוצר באמצעות כלי בינה מלאכותית. סימן מים זה יופיע בתמונות, סרטונים וקבצי PDF.

חידושים על קצה המזלג

חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן פיתחו מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שמסוגלת לעצב רובוטים באופן עצמאי. כאשר המערכת קיבלה משימה לתכנן רובוט הולך, לקח לה 26 שניות לעצב רובוט לא קונבנציונלי, בעל שלוש רגליים ומנגנון יעיל אוניברסלי לתנועה. רובוט זה הודפס מסיליקון במדפסת תלת מימד וחוקרים הצליחו לשחזר בהצלחה את תנועת ההליכה. יכולתה של בינה מלאכותית לתכנן רובוטים באופן עצמאי פותחת אפשרויות חדשות ליצירת רובוטים מתקדמים יותר, יעילים יותר ומותאמים אישית. להלן סרטון וידאו קצר.

יוטיוב מנסה לעשות שת"פ עם חברת מוזיקה כדי לפתח כלי AI לשיבוט קולי שיאפשר למשתמשים לשכפל את קולם של מוזיקאים מפורסמים תוך כדי הקלטת אודיו.

חברת ויזה משקיעה כ-100 מיליון דולר בטכנולוגיית Generative AI שמשנה את עתיד המסחר והתשלומים.

חברת ElevenLabs הציגה תכונת דיבוב של הבינה המלאכותית שלה שיכולה לתרגם אוטומטית תוכן מדובר לשפה אחרת, תוך שמירה על קולו של הדובר המקורי. נכון להיום היא תומכת בדיבוב של מעל 20 שפות. צרפתי סרטון דמו שמראה כמה פשוט לעשות זאת.

בינה מלאכותית הגיע גם לחינוך. מעל 150,000 מורים משתמשים במערכת של MagicSchool שמכילה מעל 50 כלי AI שונים כמו בניית מערכי שיעור, יצירת והתאמת טקסטים לרמות קריאה שונות, יצירת דפי עבודה, ניסויים מדעיים,  שאלות לסרטוני YouTube. היא גם מספקת למורים עצות כיצד להתמודד עם בעיות התנהגות של תלמידים. קלוד – מודל שפה של חברת אנטרופיק הגיע ל-95 מדינות וזמין גם בישראל. ממליצה להתנסות בו, כי העברית שלו פשוט מדהימה

קורס בינה מלאכותית בבר-אילן

קורס מעשי וממוקד של 30 שעות בזום שמוכר לגמול השתלמות.
קורס זה מתאים לאנשים שעוסקים בחינוך, טיפול והדרכה, ולכל מי שרוצה להכיר ולהתנסות בכלי AI. 
בסיום הקורס תקבלו תעודה של אוניברסיטת בר אילן.
הקורס יתמקד ב:
✅ הכרות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית
✅ הכרות והתנסות עם מחוללי טקסט
✅ הכרות והתנסות עם כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות, וידאו, מצגות וכלים נוספים.
קישור לפרטים והרשמה.

כלי AI שכדאי להכיר

Chromox – יעזור לכם להפוך רעיון לסיפור ויזואלי

Mindpal – כלי שיעזור לכם לבנות סוכנים אוטונומיים (אייג'נטים) עבור משימות שונות על בסיס הנתונים ארגוניים.

SkipitAI – כלי שמסכם סוגי תכנים שונים כגון: סרטוני יוטיוב, קבצי pdf, גוגל דוקס, אתרים ועוד. אפשר גם לנהל שיחה עם צ'אטבוט על התכנים אלו.

WriteBot – יעזור לכם ליתור תוכן פי 10 מהר יותר. כל מה שצריך הוא לו מה סוג התוכן הרצוי וצ'אטבוט יצור אותו עבורכם

Theleap – כלי זה יעזור לכם לבנות ולמכור מוצרים דיגיטליים, והכל בדקות ספורות ובחינם.

Translate.Video – כלי שמתרגם וידאו למעל 75 שפות

פודקאסט

בפרק 60 יחד עם מיכאל טויבר דיברתי על איך להכניס כלי בינה מלאכותית לארגון ולמקסם רווחים בלי לפטר עובדים.
בפרק 61 אירחתי את יפעת גרוס אריאב על איך להתנהל בזמן מלחמה, ואיך להמשיך כשמפורקים מבפנים.

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון –  בינה מלאכותית מצילה חיים

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן