בינה מלאכותית מצילה חיים

בינה מלאכותית מצילה חיים

ChatGPT הציל את חייו של אלכס, ילד בן 4, שסבל מכאבים כרוניים ואף רופא לא ידע מה יש לו. אימו הצליחה לעזור לבנה בזכות ChatGPT שנתן אבחנה מדויקת. בבלוג שלי כתבתי על זה קצת בהרחבה.

מחקר שנערך על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת אמורי מצא ש-ChatGPT היה בעל ביצועים טובים מאוד במתן אבחנה לתלונות הקשורות לבעיות עיניים, וזה בהשוואה לרופאים אנושיים. שילוב הטכנולוגיה הזו במערכות הבריאות מעלה שאלות לגבי רגולציה ופיקוח לשמירה על פרטיות, בטיחות, הטיות, שקיפות ואחריות. למרות שעדיין אין רגולציה בנושא, כמה חוקרים טוענים שצ'אטבוטים מדויקים מספיק והם יכולים לעזור גם לרופאים וגם לחולים. לכתבה מלאה

במפגש בין ביבי נתניהו, אילון מאסק, גרג ברוקמן ומקס טגמרק בנושא בינה מלאכותית, הם דיברו על סכנות והזדמנויות שהיא מביאה. אחד הצדדים החיוביים שלה שבעתיד היא תוכל לרפא כל מחלה ותאפשר לנו לחיות חיים מאוד מאוד ארוכים. לפי דבריו של גרג ברוקמן "למות זאת תהיה בכירה". באחת ההרצאות שלי על מדע בדיוני שהפך למציאות, אני מסבירה על פיתוחים טכנולוגיים שיעריכו לנו את החיים. אז אל תאחלו לאנשים עד 120, זה כמו להגיד להם "הלוואי ותמותו". 

איך קוקה קולה משתמשת ב-AI?

חברת קוקה קולה מאמצת בינה מלאכותית יוצרת בתהליכי השיווק שלה. דרך תכנים ויזואלים היא מעבירה את זהות המותג כדי להפוך אותו לנגיש יותר וטעים יותר. דוגמה לסרטון שנוצר ע"י כלי בינה מלאכותית תוך שימוש ב-Dall-E2 ו-ChatGPT. אחד הפרויקטים שהיא מקדמת הוא העצמת יצירתיות. דרך פלטפורמת Create Real Magic היא מאפשרת לאומנים ליצור תמונות. התמונות הזוכות מוצגות על שלטי חוצות בניו יורק ובלונדון .בסטודיו קולה ניתן ליצור מוזיקה חינם, מה שמאפשר לאנשים ליצור שירים, סרטוני מוזיקה ולשתף את היצירות עם אחרים. 
בינה מלאכותית ג'נרטיבית מאפשרת הזדמנויות ליצור ולהביע רעיונות בדרכים חדשות, כך בעזרת ChatGPT קוקה קולה יצרה טעם חדש בשם Y3000 . מעניין לטעום אותו.

שדרוגים מבית גוגל, מייקרוסופט ו-OpenAI

גוגל שדרגה את בארד – היא הוסיפה תוספים למפות, יוטיוב, ל- Google Workspace, לטיסות ומלונות. לדוגמה תוכלו לבקש מבארד למצוא לכם מייל אחרון שנשלח מחברה כלשהי או לסכם את כל המיילים של חודש האחרון בנושא מסויים. תוכלו למצוא מסמכים, לבנות טיול כולל טיסות ומלונות. קניתם מכונת קפה חדשה? תעלו לבארד תמונה שלה ותבקשו למצוא עבורכם הראות הפעלה שלה ביוטיוב. זה משדרג את תהליך החיפוש שלנו. לבארד גם התווסף אייקון של גוגל שמשמש ל"בדיקה כפולה" במטרה להפחית טעויות והמצאות של בארד ע"י אימות מידע.

לפני מספר ימים מייקרוסופט השיקה את CoPilot שנכנס לכלי אופיס 365 ולמערכת הפעלה Windows 11 כדי לעזור במשימות יום יומיות. שדרוג זה ייתר שימוש באפליקציות לבניית מצגות, צ'אטבוטים ליצירת תכנים, תוספים לסיכומי מאמרים או תוספים שונים לאקסל. תוכלו לבקש לנתח את הנתונים ו- CoPilot יעשה זאת בשניות.

OpenAI שחררה מודל ליצירת תמונות – Dall-E3, מה שיאפשר בקלות ליצור תמונות דרך ChatGPT. לא נצטרך לכתוב פרומפטים מורכבים כמו בכלים אחרים. היא גם חיברה את ChatGPT  לאינטרנט. כאן הסברתי כיצד להפעיל אפשרות זאת. בנוסף היא משיקה פיצר'ים חדשים עליהם כתבתי בבלוג שלי: "כיפה אדומה ו-ChatGPT"

אם גם אתם רוצים ללמוד לעבוד נכון עם ChatGPT כדי לחסוך זמן ולהפוך לפרודוקטיביים, דברו איתי. 

זום השיקה תכונות חדשות

Zoom השיקה תכונות חדשות ושימושיות כחלק מה-AI Companion החדש שלה. בעזרת בינה מלאכותית היא מאפשרת לסכם פגישות, לתמלל ולתרגם אותן בזמן אמת. תכונות אלו זמינות כרגע ללא תשלום. להלן סרטון שמסביר כיצד זה עובד. 

YouTube מאמצת בינה מלאכותית

YouTube מאמצת את הבינה המלאכותית במטרה לשפר את חוויית יוצרי התוכן. היא מתכננת להשיק כלים מבוססי בינה מלאכותית כמו יצירת רקעים לסרטונים, הצעות לנושאי וידאו ומערכת המלצות למוזיקה המותאמת לתיאור הסרטונים. אפשרות של Dream Screen תאפשר ליוצרים לקבל סרטונים ותמונות שנוצרו באמצעות הנחיות אשר יחליפו אפליקציות עריכה רבות של צד שלישי. היא גם הציגה אפשרות דיבוב וידאו למספר שפות ע"י בינה מלאכותית.

חידושים על קצה המזלג

כמה אתם שווים לארגון?

בינה מלאכותית עומדת להיכנס גם לנושא של תנאי העסקה. היא תדע בדיוק כמה אתם שווים לארגון, וכמה יעלה לארגון להחליף אתכם.

בינה מלאכותית הופכת להיות שחקנית מרכזית בטכנולוגיית אבטחה והגנה גלובלית. סטארט-אפ בשם Helsing המתמקד בתחום Defense AI שבר את השיא במימון בינה מלאכותית באירופה, וגייס 223 מיליון דולר בסבב השני. מייסד ספוטיפיי דניאל אק השקיע בסטארט-אפ 100 מיליון יורו אשר חתם לאחרונה על הסכם עם גרמניה, צרפת וספרד לפיתוח תשתית של הבינה המלאכותית לתוכנית Future Combat Air System (FCAS) לבניית מטוס קרב מהדור השישי.

חוקרים פיתחו מודל AI חדש להערכת מצב בריאותי ע"י ניתוח סריקת רשתית העין. מודל זה מסוגל לאבחן ולחזות את הסיכון לחלות במחלות כמו סוכרת ופרקינסון.

יפן מפתחת גרסאות משלה של ChatGPT במטרה ליצור צ'אטבוטים של AI שמבינים שפה ותרבות יפנית.  ממשלת יפן וחברות טכנולוגיה גדולות כמו Fujitsu,NEC   ו-SoftBank, משקיעות כספים בפיתוח מערכות בינה מלאכותית המבוססות על מודלים של שפות גדולות (LLMs) המותאמות ליפנית.

מייקרוסופט שואפת ליצור מערכות בינה מלאכותיות בעלות יכולת כמעט כמו של ChatGPT אך קטנות יותר ובמחיר זול יותר לתפעול תוך ניהול עלויות בצורה יעילה. למרות ההשקעה הרבה שלה בחברת OpenAI, מיקרוסופט רוצה להימנע מהוצאות גבוהות הנובעות משימוש ב-ChatGPT . 

קורס בינה מלאכותית בבר-אילן למורים ומטפלים

מורים ומטפלים, הקורס הזה בשבילכם!
קורס מעשי וממוקד של 30 שעות בזום שמוכר לגמול השתלמות.
בסיום הקורס תקבלו תעודה של אוניברסיטת בר אילן.

הקורס יתמקד ב:
✅הכרות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית
✅ הכרות והתנסות עם מחוללי טקסט
✅ הכרות והתנסות עם כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות, וידאו, מצגות וכלים נוספים.

קורס זה מתאים גם למנהלי בתי ספר, רכזים, וכל מי שרוצה להיכנס לעולם הזה.
קישור לפרטים והרשמה.

כלי AI שכדאי להכיר


Spirals
 – כלי ליצירת תמונות ספירליות. זה ממכר! אפשר ליצור תמונות גם בצורות שונות דרך האתר huggingface, רק שזה לוקח כמה דקות עד שהוא יוצר תמונה. 

Stability AI מתרחבת לאודיו ומאפשרת ליצור מוזיקה ואפקטים קוליים מהודעות טקסט. דרך StableAudio תוכלו ליצור מוזיקה ללא זכויות יוצרים.

DropChat יעזור לכם לבנות צ'אט-בוט על המידע הארגוני. תוכלו לעלות לכלי קבצי pdf, סרטוני יוטיוב, ספרים דיגיטליים או קישורים לאתרים. לאחר שתעלו את החומרים, תוכלו לשאול את הצ'אט-בוט שאלות על המידע אותו טענתם לתוך הכלי. ראו סרטון קצר שמסביר כיצד לעלות קבצי pdf

כלי חדש של גוגל – SynthID מסמן בסימן מים (watermark) תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. 

תכירו את SeamlessM4T – כלי חדש של Meta שיכול לתרגם 100 שפות. כלי זה יהפוך למתרגם אוניברסלי שיוריד מחסומי שפה.

Verble – כלי חינמי שיעזור לכם בכתיבת נאומים משכנעים המבוססים על סטוריטלינג.

הפודקאסט Be Relevant

בפרק 56 יחד עם יפעת בר קול גרכט דיברנו על איך להתנהל בסיטואציות מורכבות, איך להתמודד עם מצבים מורכבים, איך לנהל שיחה מורכבת  ולהפוך אותה לכלי שמביא לשינוי אמיתי.
בפרק 57 אירחתי את רחל פרג בנושא ניהול תהליך הפרידה – איך לחדול להביט לאחור.

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון –  עיתונאים רובוטיים או אנושיים

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן