פרדה משנת 2023 בצורה יצירתית

פרדה משנת 2023 בצורה יצירתית

במפגש של 10 דקות של למידה, לימדתי איך אפשר ליצור רעיונות חדשים ע"י שילוב נושאים שונים.
אם היינו חוגגים בישראל את חג המולד, איך הוא היה נראה?
יצרנו תמונות עם Copilot בהן שילבנו מאפיינים של חג מולד עם מאפיינים של ישראל. להלן קישור לפוסט בו העליתי מספר דוגמאות שנוצרו ע"י המשתתפים.

היום אפשר גם ליצור שירים עם בינה מלאכותית, וזה ממש מגניב. כתבתי מילים ונתתי לבינה מלאכותית להלחין את המנגינה לפי סגנון הז'אנר הרצוי, וגם לבצע את השיר. את סרטון הווידאו יצרתי עם כלי לעריכת ווידאו. קישור לסרטון.

רובוט של טסלה

טסלה חשפה את אב הטיפוס האחרון של רובוט דמוי אדם בשם  Optimus Gen2. הוא מהיר יותר ב-30% מרובוטים אחרים, קל יותר ב-10 ק"ג, ויש לו חיישנים על כל האצבעות. הוא יכול להחזיק ולהעביר ביצים מבלי לשבור אותן. ראו סרטון שמציג את Optimus Gen2.

הקסם של Gemini

גוגל השיקה את Gemini, מודל מולטי-מודאלי שיודע להתמודד בו זמנית עם טקסט, תמונות ווידאו וקול, כמו שאנחנו יודעים, רק הרבה יותר טוב מאיתנו. Gemini מגיע בשלוש גרסאות: Gemini Ultra הדגם הגדול למשימות מורכבות, Gemini Pro הדגם הבינוני שקיים בתוך הצ'אט-בוט שלה "בארד" ומתאים למגוון משימות ו- Gemini Nanoהדגם שמתאים למשימות במכשירים.
סרטון ההדגמה שלהם הוא אחד הדברים הכי מרשימים שראיתי. מה שכן, סרטון זה לא נעשה בזמן אמת, אלא הוא חובר מקטעים שגוגל הכינה מראש, ולמרות זאת, אפשר להבין לאיזה כיוונים מטורפים טכנולוגיה זאת מתפתחת.

בנוסף, גוגל בוחנת קונספט בשם "פרויקט אלמן", שמטרתו להשתמש בדגם הבינה המלאכותית של Gemini כדי ליצור סיפורי חיים מותאמים אישית למשתמשים על ידי ניתוח תמונות וטקסט מהאינטרנט. מדובר בצ'אט-בוט שמשתמש בגישה רב-מודאלית כדי לזהות אירועי חיים משמעותיים ואבני דרך אישיות. הפרויקט מעלה שאלות אתיות לגבי פרטיות המשתמש וגישה לנתונים. דמיינו שצ'אט-בוט זה יעבור על כל התמונות שלכם וטקסטים שכתבתם ברחבי הרשת, ויכתוב את הסיפור האישי שלכם. מעניין מצד אחד, ומצד שני לא ברור איך גוגל שמה דגש על פיתוח אחראי ומודע לפרטיות של הטכנולוגיה מסוג זה.

מאבק נגד אלימות בנשק

אחת הבעיות הרציניות בארצות הברית היא אלימות באמצעות אקדח בבתי ספר. בשנת הלימודים 2021-2022 נרשמו 188 מקרי ירי בבתי ספר יסודיים ציבוריים ופרטיים.
 כדי לעזור לשפר את בטיחות בתי הספר, Iterate.ai מציעה מערכת AI חינמית בקוד פתוח שיכולה לזהות כלי נשק. היא סורקת במדויק רובים, אקדחים וסכינים גלויים לעין. המערכת מתממשקת למצלמות מעקב קיימות ויכולה לשלוח התראות מיידיות.

תרופה האנטי-אייג'ינג לכלבים

הידעתם שכלבים גזעים קטנים חיים יותר מאשר כלבים מגזע ענק?
חברת  Loyalפיתחה תרופה שתאריך חיים לכלבים מגזע ענק. התרופה תינתן בהזרקה כל 3 עד 6 חודשים לכל אורך חיי הבוגרים של הכלב. היא נבדקה בניסויים קליניים על כלבים אשר הראו שכלבים שקיבלו את התרופה חיו בממוצע 1.6 שנים יותר מכלבים שלא קיבלו אותה. אם ה-FDA יאשר את התרופה, היא תהפוך לטיפול האנטי-אייג'ינג הראשון לכלבים מגזע ענק.

המסעדה האוטונומית המופעלת על ידי AI

תכירו את CaliExpress, המסעדה האוטונומית הראשונה שמופעלת על ידי בינה מלאכותית. היא משתמשת ברובוטים כדי להכין המבורגרים וצ'יפס, ובמערכת AI לניהול פעולות. נכון להיום יש לה גם עובדים אנושיים שאורזים אוכל ומקיימים אינטראקציה עם לקוחות. צפו בסרטון.

2024 היא שנת מכשירים לבישים

מה מחכה לנו ב-2024?
שנת 2024 מתרכזת סביב משקפיים חכמים ומכשירים לבישים, כאשר מספר שחקנים מרכזיים בתעשיית הטכנולוגיה דוהרים לשלב בינה מלאכותית במוצרים אלה:
מטא תצא עם משקפי Ray-Ban Smart Glasses משופרים עם עוזר קולי רב-מודאלי לתיאורים חזותיים, הצעות לבוש ותרגום טקסט.
גוגל תשלב את Gemini AI בטלפונים של פיקסל עם תוכניות עתידיות לשלב תוכנה במשקפיים חכמים, תוך התמקדות בזיהוי אובייקטים ופעולות.
מייקרוסופט תשלב בתוך  HoloLens AR Headsetתוכנת AI להבנה סביבתית אינטראקטיבית וסיוע קולי.
OpenAI תציג ב- GPT-4 את Vision עם יכולות מתקדמות של זיהוי אובייקטים.
Apple תכלול ראייה ממוחשבת מתקדמת בתוך Vision Pro Headset, עם AI מולטי-מודאלי לזיהוי תמונות ווידאו.
אמזון מתכננת להוציא מכשיר בינה מלאכותית חדש, נפרד ממכשיר עוזר קולי Echo.

חידושים על קצה המזלג

חברת עליבאבא הכריזה על Animate Anyone, כלי AI חדש שהופך תמונות סטילס בודדת של אדם לסרטון מציאותי, ומראה את אותו אדם מבצע תנועות ותנוחות שונות. למרות שהתוצאות עדיין לא מושלמות, זאת התקדמות טכנולוגית מדהימה ומשמעותית ביחס לכלים אחרים שממירים תמונה לווידאו.

גם TikTok הדגימה MagicAnimate שהוא כלי אנימציה מצילום לווידאו, בהם רואים שאדם או דמות נעים באופן טבעי. כלי זה טוב במיוחד בטיפול בתנועות מורכבות ב-38% יותר מכלים דומים אחרים.

חברת AstraZeneca חתמה עסקה בשווי של כ- 247 מיליון דולר עם חברה אמריקאית Absci המתמחה ב-AI בתחום הביולוגי, במטרה למצוא תרופות נוגדנים משופרות למחלת הסרטן ולחולל מהפכה בטיפולים אונקולוגיים. התרגשתי לקרוא, כי לפני מספר חודשים הוזמנתי ל- AstraZenecaלהרצות בכנס רופאים על בינה מלאכותית

כלי AI שכדאי להכיר

Askpot – יעזור לכם לבצע ניתוח מתחרים פי 5 מהר יותר

GPTGo – שילוב של ChatGPT עם מנוע חיפוש של גוגל

Humata – כלי שיכול לסכם מספר קבצי pdf יחד, להשוות ביניהם, להדגיש ציטוטים 

Geniea – משפר פרומפטים למידג'רני. בקרוב גם יישפר פרומפטים עבור Kaiber ו-Stable diffusion

MusicFX כלי בינה מלאכותית חדש של גוגל שיכול ליצור מוזיקה בפחות מ-5 דקות מתיאור של מילים בודדות

פודקאסט

בפרק 66 אירחתי את חיים צ’רנין שסיפר על מערכת סלייס שמפשטת בצורה משמעותית את תהליך יצירת ידע בארגון ופיתוח תוכן מקצועי.
פרק 67 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו להחליף פנים עם כלי AI שלVidnoz.
פרק 68 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו ליצור תמונות עם בינג.
בפרק 69 אירחתי את ספי פרי כהן איתה דיברתי על איך אפשר להרחיב נקודות מבט בעזרת המצלמה.
פרק 70 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך לשפר אנגלית מדוברת עם ChatGPT.
פרק 71 הוא פרק בונוס, מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך להיעזר ב-AI להשגת מטרות אישיות.

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – בינה מלאכותית תפענח את החלומות שלכם

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן