להתראיין מול צ'אט-בוטים

להתראיין מול צ'אט-בוטים

האם יצא לך להתראיין מול צ'אט-בוט?
בתקופה האחרונה מעסיקים התחילו להשתמש יותר ויותר בבוטים לראיונות עבודה. מועמדים רבים נתקלים בקשיים כאשר מתראיינים על ידי מערכות, כמו חוסר יחס אישי, היעדר רמזים לא מילוליים כמו שפת גוף, במילים אחרות, מועמדים מתארים חוויה די שלילית. מעסיקים לאומת זאת מצדיקים את השימוש במערכות, כי הן מסייעות בסינון מועמדים, משפרות את התהליך של בחירת המועמדים המתאימים ביותר, חוסכת זמן ומשאבים, והופכת תהליך גיוס ליעיל ואפקטיבי.
מה אפשר לעשות כדי להצליח לעבור את האלגוריתמים?
ללמוד לתקשר איתם ולהתכונן. 

איך לומדים לעבוד איתם?

צרו איתי קשר במייל חוזר להתאמת סדנאות פרקטיות לארגון על איך לעבוד עם כלי בינה מלאכותית כדי לחסוך זמן ולהגדיל פרודוקטיביות.
אפשר גם לתאם פגישה אישית.

10 דקות של למידה

ביום ראשון, ה-12.5.2024, במפגש של "10 דקות של למידה" ⏳ אלמד אתכם איך ליצור תרשימי זרימה מטקסט. 
המפגש יתחיל בשעה 20:00.
 קישור לזום יפורסם בקבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים.

מייקרוסופט לא נשארת מאחור

מייקרוסופט הכריזה על מודל בשם Vasa-1 שיודע ליצור וידאו מתמונה אחת בלבד. מעלים תמונת פנים, מצרפים קובץ אודיו שהקלטתם או כותבים טקסט, והמודל יוצר וידאו סופר ריאליסטי עם סנכרון שפתיים מדויק, תנועות פנים אמיתיות ותנועות ראש טבעיות שנוצרו בזמן אמת. להלן קישור למחקר שלהם.

מנוע ניקוד אוטומטי במקום מעריכים אנושיים 

סוכנות החינוך של טקסס (TEA) בוחנת מערכת המופעלת על ידי בינה מלאכותית כדי לדרג מבחני הערכת המוכנות האקדמית (STAAR) של מדינת טקסס. 
מערכת זאת אמורה להחליף אלפי מעריכים אנושיים. הם יעסיקו כ-2,000 מעריכים במקום 6,000 שועסקו בשנה שעברה, מה שיחסוך ל-TEA בין 15 ל-20 מיליון דולר בשנה.
כדי להבטיח דיוק בתשובות כמו תשובות שכוללות סלנג, כרבע מכלל התוצאות שדורגו על ידי בינה מלאכותית ייבדקו מחדש על ידי בודקים אנושיים.


סטייליסט אישי וירטואלי

סטייל בוט זאת אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית המציעה המלצות סטיילינג על סמך ההעדפות של המשתמש. בוט זה עוזר לבנות לוקים מותאמים אישית  בהתבסס על מה שכבר יש לכם בארון הבגדים.

MenteeBot – רובוט לעבודות בית

פיתוח ישראלי של רובוט בשם MenteeBot שהוא עוזר ביתי המסוגל לבצע מגוון משימות כמו לערוך שולחן ולפנות ממנו, לטפל בכביסה ועוד. הוא לומד משימות חדשות תוך כדי תנועה באמצעות הוראות קוליות וחיקוי ויזואלי. הוא בגובה 1.75 מטר, שוקל 70 ק"ג, ומסוגל להתמודד עם עומסים במשקל של עד 25 ק"ג. רובוט זה פועל עד 5 שעות, לאחר מכן תצטרכו להטעין אותו.

בינה מלאכותית מגיעה לאולימפיאדה

הארגון האולימפי הבינלאומי (IOC) הודיע שהוא יחל להשתמש במודלי שפה גדולים משיפור שידורי טלוויזיה ועד לאימון ספורטאים.
בינה מלאכותית תשמש לאיתור וסינון ספורטאים מוכשרים, עזרה לספורטאים בבניית תכנית אימונים אישית, שיפוט וניהול תחרויות מסוימות, ויצירת חוויות צפייה מותאמות אישית. היא תספק מידע בזמן אמת, תעזור לשופטים לתת משוב מדויק ותעזור לספורטאים להבין מדוע קיבלו ציון מסוים.

יצירת תמונות מהזיכרונות 

חברת Synthetic Memories משתמשת במודלים של DALL-E 2 כדי ליצור תמונות מזיכרונות של אנשים תוך שימוש בנתונים שהופקו ממוחם. במסגרת ניסוי, צוות החברה עבד עם אישה בת 84 מברצלונה כדי ליצור תמונה של זיכרון ילדות שלה במרפסת ביתה, כשניסתה לזהות את אביה שהיה בכלא הממוקם מול מקום מגוריה. מייסד החברה אומר שאנשים מרגישים שתמונות שנוצרו מזיכרונותיהם נראות מאוד אמיתיות.

הדור השביעי של רובוט אנושי

סטארט-אפ Sanctuary AI חשף את הדור השביעי של הרובוט דמוי אדם בשם Phoenix, שלומד משימות תוך 24 שעות ויש לו טווח תנועה משופר. בפיילוט שבוצע בשבוע שעבר, פניקס עבד בחנות קמעונאית והשלים בהצלחה למעלה מ-110 משימות. Sanctuary AI יכול גם לבנות את הרובוט הזה מהדור הבא מהר יותר מאשר גרסאות קודמות תוך כדי הורדת עלויות הייצור. 

חידושים על קצה המזלג

חברת OpenAI מאפשרת לנהל שיחות עם ChatGPT ללא צורך ביצירת חשבון.
בנוסף היא השיקה מודל בינה מלאכותית חדש לשכפול קולות בשם  Voice .Engine  מודל זה יכול לחקות את קולו של אדם באמצעות דוגמה קצרה של 15 שניות בלבד. 

מעל 200 מוזיקאים חתמו על עצומה נגד פיתוח כלים אלו ומבקשים ממנהיגי בינה מלאכותית להגן בפני שימוש דורסני של טכנולוגיית בינה מלאכותית.

​מייקרוסופט שדרגה את Copilot Pro ומאפשרת לכתוב 300 דפי טקסט בהנחיה אחת. היא גם שפרה את יצירת התמונות בכלי Microsoft Designer. מנויים יוכלו כעת ליצור 100 תמונות ביום באמצעות מודל DALL-E3 של OpenAI.​

מטה שחררו גרסה חדשה של  ,Meta AI שהיא עוזרת וירטואלית חכמה שזמינה לשימוש חינמי כרגע רק בארה"ב. היא תשולב באפליקציות ,WhatsApp‏,Instagram ‏Facebook ו-Messenger. באמצעות Meta AI ניתן גם ליצור ולהנפיש תמונות באיכות גבוהה ובמהירות, כולל עדכון בזמן אמת. היא גם תיצור סרטון של תהליך היצירה שלכם.

​על פי מחקר של גרטנר, עד שנת 2030, 80% ממשימות של ניהול פרוייקטים יתבצעו ע"י AI.

כלי AI שכדאי להכיר

 Spinach– הוא מנהל פרוייקטים מבוסס AI שמצטרף לפגישות זום, גוגל מיט או טימז, מסכם אותן, שולח מיילים עם משימות שצריך לבצע ומנהל אותן מול מערכות שונות.

 Hitalk– בעזרתו תוכלו ללמוד שפות חדשות עם AI בקול אנושי בנושאים שונים דרך כתיבה או דיבור.

Letterly – כלי זה הופך דיבור לטקסט כתוב, אך בצורה הרבה יותר טובה.

Octomind – תזינו את כתובת האתר שלכם, וכלי זה יגלה באגים ויתקן אותם אוטומטית.

פודקאסט

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים.

 ניתן להאזין לו בכל האפליקציות.להלן קישור לספוטיפיי 🎧 

החודש עלו פרקים חדשים, כולל מפגשי זום קצרים של 10 דקות של למידה  שמופיעים כווידאו-קאסטים, בהם ניתן לצפות מתוך הספוטיפיי או ערוץ היוטיוב שלי.

פרק 92 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך לערוך תמונות ב-ChatGPT.

פרק 93 אירחתי את רוית נדלר שדיברה על איך להעביר מסרים בצורה שתתפוס את הקשב.

פרק 94 הוא מפגש וידאו-קאסט בו הכרנו את  Google AI Studio ולמדנו איך לעבוד עם מודל שפה גדול מולטימודאלי – Gemini 1.5 Pro.

פרק 95 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך איך להנפיש תמונות עם כלי בשם D-ID.

מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – פריצת דרך ביכולות החשיבה של רובוטים

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן