לא נפסיק לשיר

לא נפסיק לשיר

לפני כ-4 חודשים פרגנתי לעצמי וכתבתי לי שיר עם כלי בינה מלאכותית. כל פעם, כשאני משמיעה אותו בהרצאות וסדנאות על כלי AI שאני מעבירה, המשתתפים מתחילים לחייך ומתפלאים מהיכולות של הבינה המלאכותית. זה הקישור לשיר.
היום במפגש של "10 דקות של למידה" ⏳ אלמד אתכם איך ליצור שירים עם בינה מלאכותית.  
נתראה ב-20:00.
קישור למפגש יפורסם בקבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים.

עגילים חכמים

חוקרים פיתחו עגילים חכמים אלחוטיים המנטרים באופן רציף את טמפרטורת תנוך האוזן של המשתמש לניתור חום. הם מצויידים בחיישנים והסוללה שלהם מחזיקה 28 יום. ברפואה לעתים קרובות עוקבים אחר חום המטופל כדי לראות לדוגמה האם אנטיביוטיקה פועלת על מחלות הזיהום. מכיוון שעגילים אלו נבדקו רק על שישה מטופלים, חוקרים זקוקים ליותר נתונים כדי להכשיר את המודלים שלהם לבדיקות יסודיות יותר לפני שהמכשיר עשוי לשמש את הציבור. המטרה לפתח ערכת תכשיטים לניטור בריאות כמו טמפרטורה וקצב לב.

בלתי ניתנות לעצירה

יצרתי שת"פ נפלא עם דגנית סלנט שמנהלת קהילה של 9,000 מנהלות בישראל. כל יום רביעי ב-8:30 אני מעבירה למנהלות סדנאות AI:

קישור לסדנת אומנות הפרומפטינג שתתקיים ב-6.3.2024

קישור לסדנת בניית מצגות עם AI שתתקיים ב-13.3.2024

קישור לסדנת הפלאות ה- ChatGPT4 שתתקיים ב-27.3.2024

קישור לסדנת לבניית הצ'אט-בוטים שתתקיים ב-3.4.2024

קישור ל- 4 הסדנאות במחיר של שלוש.

לקבלת הנחה, תוכלו להזין קוד קופון: orpel

בינה מלאכותית בטיפול בדיכאון

בינה מלאכותית עוזרת לנבא אם תרופות נוגדות דיכאון יעבדו אצל חולים. נכון להיום, מטופל מקבל את התרופה ולאחר תקופה של חודש וחצי עד שישה חודשים, בודקים אם זה עובד. מתברר שבאמצעות AI ניתן לחזות איזה חולה יגיב לתרופות נוגדות דיכאון. שיטה חדשה זו עשויה לעזור להתאים בצורה טובה יותר את הטיפול לכל מטופל.

אפל מפתחת תוכנה לכתיבת קוד

אפל עובדת על Xcode, כלי שיוכל לכתוב קוד בעצמו, בדומה ל-GitHub Copilot של מיקרוסופט. כלי זה יעזור למפתחים להשלים קטעי קוד, מה שיהפוך את בניית האפליקציות לתהליך מהיר וקל יותר. אפל מתכננת לשתף את הכלי הזה עוד השנה. Xcode הוא רק חלק אחד מהתוכנית הגדולה יותר של אפל להוספת תכונות חכמות בכל מוצריה, כולל Siri, Apple Music ו-Keynote.
אפל הכריזה על כלי AI חדש בשם Apple Keyframer ליצירת אנימציות. הכלי מאפשר לצלם תמונה בודדת, ולאחר מכן להשתמש בטקסט בשפה טבעית כדי להסביר למערכת כיצד להנפש את התמונה.

AI באוזניות Galaxy Buds

גלקסי מציעה חווית השמע משופרת, תוך שימוש ביכולות AI מתקדמות. היא משתמשת בבינה מלאכותית לצורך התאמה אישית חכמה – האוזניות מסוגלות ללמוד את העדפות המשתמש ולהתאים את הגדרות השמע באופן אוטומטי, בהתאם לסביבה ולסוג התוכן הנשמע, כולל ביטול רעשי רקע. בנוסף האוזניות תומכות בתכונה חדשה בשם "Live Translate" המאפשרת תרגום בזמן אמת של שיחות טלפון.

כשבינה מלאכותית וקריפטו מתחברים

ויטליק ביוטרין, ילד הפלא הרוסי-קנדי שהקים בגיל 19 את Ethereum,  המטבע הקריפטו השני בגודלו לפי שווי שוק כיום, תיאר את החזון שלו ליישומי קריפטו ו-AI:
1. בינה מלאכותית כממשק למשחק: בקטגוריה זו, בינה מלאכותית תשמש כמדריך לעולם הקריפטו, ותעזור למשתמשים להבין מה קורה סביבם, כולל להגן עליהם מפני הונאה.
2. בינה מלאכותית ככללי המשחק: בתרחיש זה, בינה מלאכותית תשמש כסוג של שופטת שתעזור לפרש ולאכוף חוזים.
3. בינה מלאכותית כמטרת המשחק: עבור קטגוריה זו, הקריפטו ישמש כתשתית לבינה מלאכותית, ויספק מעין בסיס טכני שעליו ניתן לבנות מודלים ניתנים להרחבה.
4. בינה מלאכותית כשחקן במשחק: התרחיש הזה מעט טכני אבל ברמה גבוהה. אפשר לחשוב עליו כעל בינה מלאכותית כשחקן במשחק וידאו שבו היא צוברת נקודות על ידי ניחושים מושכלים על סמך מה שהיא לומדת מצפייה בבני אדם. יישומים מעשיים לכך יכולים לכלול בוטים של ארביטראז' מונעי בינה מלאכותית בבורסות מבוזרות.

חידושים על קצה המזלג

​למעלה מ-100 משרדי קונגרס משתמשים באופן פעיל בבינה מלאכותית עבור מגוון משימות כמו ניסוח חקיקה, במטרה להגדיל את היכולות הצוות מבלי להגדיל כמות העובדים.

גוגל שדרגה את הצ'אטבוט שלה בארד לג'מיני. בנוסף היא הוסיפה אפשרות ליצור דרכו תמונות. היא השיקה גרסה בתשלום בעלות 20$ לחודש, בשם את .Gemini Advanced גרסה זו זמינה גם באפליקציה לאנדרואיד. חשוב שלא תשתפו מידע רגיש, כי גוגל אוספת תוכן של המשתמשים, מיקום ונתוני שימוש כדי לפתח שירותים חדשים.

OpenAI החריזה על Sora – מודל ליצירת וידאו מטקסט. עם Sora ניתן יהיה ליצור וידאו באורך של עד דקה שזה התקדמות משמעותית ביחס למודלים שמאפשרים ליצור וידאו עד 4 שניות.
בנוסף OpenAI הוסיפה סימני מים לתמונות שנוצרו על ידי DALL-E 3 כדי לזהות תמונות שנוצרו ע"י AI.

מייקרוסופוט הכריזה על עיצוב משודרג של Copilot . היא גם השיקה את Copilot Pro בעלות 20$ שזמין גם בכלי אופיס 365 במספר מדינות בודדות. שרות זה עדיין לא זמין בישראל. בנוסף מיקרוסופט השיקה תכונת זיהוי פנים חדשה בשם Face Check עבור פלטפורמות לצורך זיהוי דיגיטלי שלה Entra Verified ID. Face Check מספקת שכבת אבטחה נוספת לפעולות רגישות כמו איפוס סיסמה.

כלי AI שכדאי להכיר

Jellypod – כלי זה יסכם את הניוזלטרז שאתם מקבלים כל יום במייל ויהפוך אותם לפודקאסט יומי כדי שתוכלו להאזין לו במקום לקראו.

Ideamap – כלי לסיעור מוחות קבוצתי בעזרת מפות חשיבה משותפות.

Listening.io – כלי שיקריא לכם מאמרים אקדמיים.

Shortform  – אתר זה מכיל מעל אלף מדריכים וספרי עיון, אותם הוא מסכם ומציג לכם את הרעיון המרכזי ותובנות.

 MaxAI– הוא תסף לכרום המבוסס על מודלי שפה גדולים כמו ChatGPT שעוזר לכתוב ולשפר את התוכן, לתקן שגיאות דקדוק, לסכם חומרים ועוד…הוא תומך בכמה שפות, כולל עברית.

הפודקאסט Be Relevant

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
החודש עלו פרקים חדשים, כולל מפגשי זום קצרים של 10 דקות של למידה  שמופיעים כווידאו-קאסטים, בהם ניתן לצפות מתוך הספוטיפיי או ערוץ היוטיוב שלי.

בפרק 79 אירחתי את סמדר תדמור שדיברה על איך לעזור לעובדים לגלות את מה שמניע אותם, ולמנהלים לעצב את תפקידים ותוכניות פיתוח בהתאם בעזרת כלי AI שפיתחה יחד עם שתופיה.

פרק 80 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך לתמלל ולסכם סרטוני יוטיוב.

פרק 81 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור ציר זמן עם כלי AI בשם myLens.

בפרק 82 אירחתי את עמירם קאופמן – הנווט לקריירה שהסביר למה כדאי לתכנן את הקריירה עשור קדימה.

פרק 83 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך להפוך תמונה שלכם לכל דמות שתבחרו, במגוון סגנונות אומנותיים עם כלי AI בשם InstantID.

 מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – עם כישורי AI תוכלו להרוויח כ-35% יותר.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן