המסע לעצמאות

המסע לעצמאות

את העצמאות שלי התחלתי מקבלת החלטות שגויות.
ראיתי מודעה שדרוש פרילנסר ויצרתי קשר. התכתבנו, דיברנו, נפגשנו. הוא סיפר שהוא רוצה לבנות תוכנית לעסקים שבתחילת הדרך והציע שותפות. 
אני ראיתי הזדמנות, אז קפצתי על זה. החזון היה להגיע רחוק. לבנות תוכנית מקיפה בה מאוד האמנתי, לגדול ולהעסיק פרילנסרים, לבנות קהילה ומועדון פרימיום ומה לא, אבל…המותג שלו כי הוא המומחה הגדול. אין לי אגו. הדבר החשוב לי בעצמאות הוא עשייה מגוונת ומשמעותית. הוא אמר שילמד אותי את רזי המקצוע והחלק שלי הוא לנהל את התוכנית ואת הדיגיטל.

חתמנו על ההסכם. הוא לא שכח להדגיש עד כמה הוא נדיב שהסכים לתת לי 50%.
את השותפות רציתי לפתח בנוסף לקידום ההרצאות והסדנאות שלי ושירותי יעוץ שלי לעובדים וארגונים, כי לא ראיתי את התוכנית המשותפת כ-main business, אבל הוא שכנע שאני טועה. 
"תוכנית יעוץ היא לחם וחמאה" הוא אמר, פתח אקסל והתחיל לבנות תוכנית עסקית שתוך חודש וחצי, בסוף חודש פברואר, אנחנו עם הכנסות של 60,000 , עולים "בהדרגה" ותוך חצי שנה עם 160,000.
כן אני יודעת מה אתם חושבים, גם אני הרמתי גבה 🤨. שאלתי האם הוא לא חושב שזאת תוכנית קצת אגרסיבית?
"אני מומחה לשיווק, ואם נעשה קמפיינים ממומנים בצורה נכונה אז אין שום בעיה להגיע למספרים אלו. זאת תוכנית בר קיימה. אני אלמד אותך את רזי המקצוע של השיווק ויעוץ." קניתי את הבולשיט🤥. השכל אמר יאללה, לכי על כל זה, שימי את עצמך ב-100% במיזם הזה, מקסימום…תלמדי את רזי המקצוע.

האם אני תמימה? אולי. האמנתי לו, האמנתי בשותפות, האמנתי בתוכנית, רציתי שנצליח.
בנינו תוכנית מדהימה, באמת. אני בהילוך גבוה, עושה נטוורקינג בקבוצות שונות, מספרת על התוכנית שלנו ושמה אותו בפרונט, כי המותג שלו. עושה סקר שוק, אוספת ובונה חומרים, עובדת על הדיגיטל, מחפשת אנשי מקצוע, עושה מכירות והרשימה עוד ארוכה. בנתיים הוא נכנס כשותף לפרויקט נוסף שקשור לצילום, ומבקש ממני לטייב קבצי דיוור ולבנות עבורם אוטומציה בטענה שזאת התנסות טובה בשבילי כדי ללמוד לבנות תהליכים כאלו גם עבור התוכנית שלנו. אני גם על זה. אהה, ללא תשלום כמובן.

האם אני פראיירית? לא. ראיתי מטרה הרבה יותר חשובה מול העיניים, האמנתי בשותפות, האמנתי בתוכנית, רציתי שנצליח.
"לא הייתה לי שותפה טובה כמוך" המשפט הקבוע שלו. מחמיא מאוד, במיוחד שהשותפות הקודמת שלו עם מישהי על תוכנית קצרה לא הצליחה, ואני לא עשיתי בירור מול אותה השותפה כדי להבין מה לא עבד. 
המהלכים "הגאוניים" שלו בשיווק ממומן לא צלחו. עברו 3 חודשים. לא הצלחתי לגייס אף לקוח😒. הייתי מתוסכלת.
גם אני יודעת לשים מספרים מפוצצים באקסל ולקרוא לזה תוכנית עסקית בר קיימה.
הייתי מתוסכלת בעיקר כי הבנתי שטעיתי כשהסכמתי לשים את עצמי ב-100% בזה.
מה גם בכל התקופה הזאת הוא לא קיים את החלק שלו – להעביר לי את הידע שלו. כשביקשתי להצטרף ללקוחות שלו הוא ענה בשלילה בטענה שזה לא מרגיש לו נכון. כשביקשתי לקיים פגישות לצורך למידה קיבלתי סטירת לכי מצלצלת. הוא אמר "למה שאלמד אותך אם אין לנו לקוחות?"
שבירת אימון הזאת שברה אותי. שבירת אימון ריסקה אותי.

בתחילת חודש אפריל פירקתי את השותפות.
לקח לי זמן להתאבל, לאסוף את עצמי כדי להרים את הראש ולסדר מחדש את המחשבות.
עברתי 5 שלבים של תהליך האבלות:

השלב הראשון הוא הכחשה – ניסיתי לשכנע את עצמי שזה כן יצליח, שבחרתי נכון, אבל כל יום שעבר הייתי קמה בבוקר עם כאבי בטן. הגוף צועק ומעוטת.
השלב השני הוא כעס – כועסת על עצמי, איך נתתי לזה לקרות? איך שמתי את כל הביצים בסל אחד? איך טעיתי?
השלב השלישי שהוא שלב המיקוח – שלב בו קיבלתי סתירת לכי מצלצלת, תחושה של שבירת אמון קשה ותחושת הבגידה.
השלב הרביעי הוא שלב הדיכאון – מרוב תסכול בכיתי, הייתי בדאון אמיתי. הבנתי ששילמתי שכר לימוד גבוה. תחושת הכישלון גרמה לפחד להשתלט ולשתק. בעיקר כאב לי על 3 חודשים שבזבזתי על השותפות הזאת.
מצחיק אותי היום להיזכר שבכיתי על שלושה החודשים האלו. החברים הסבירו שאני בת מזל בגלל שהבנתי את המצב אחרי 3 חודשים ולא אחרי שנתיים. הם גם הסבירו שלמדתי המון מתהליך זה. בתקופת האבל לא חשבתי שלמדתי משהו, אבל היום אני יודעת שלמדתי המון.
את זה הבנתי רק אחרי השלב החמישי והאחרון שהוא שלב הקבלה והשלמה –הבנתי שעצמאות היא דרך מלאה במכשולים,
ואם כבר נכשלים צריך להיכשל חכםלקום אחרי הנפילה, ללמוד מטעויות ולהמשיך קדימה. משפט חכם אומר שמכשולים רק מעצבים אותנו. לקח לי 3 שבועות כדי להרים את הראש ולהזכיר לעצמי מי אני ומה אני שווה. ברגע שעשיתי את זה, הצלחתי תוך חודשיים, עם המון עבודה אינטנסיבית,
לזכות במכרז⭐, לסגור פרויקט כפרילנסר להטמעת תהליכי חדשנות⭐, לסגור הרצאות לחדשנות ועתידנות טכנולוגית⭐ ולסגור סדנאות לפיתוח רעיונות מקוריים וחשיבה חדשנית ולפיתוח מיומנות של ניהול עצמי במאה ה-21⭐. איך עשיתי את זה? טוב זה כבר שווה פוסט נפרד, בו אשתף ואתן כלים פרקטיים שיעזרו גם לכם להשיג פרויקטים או תפקיד חדש.

היום אני מסתכלת על התקופה ההיא כשיעור לחיים שלמדתי, בעיקר איך לעשות שיתופי פעולה, איך לבנות מספר מסלולים במקביל ואיך להתמודד טוב יותר עם הנפילות, אבל בעיקר לזכור למה אחרי 4 שנים של גם שכירה וגם עצמאית, יצאתי לעצמאות מלאה וליצור את המציאות בה אני רוצה לחיות❗

אסכם במספר תובנות שלי מי התקופה המלמדת הזאת:

לא להיכנס לשותפות עם אדם שלא באמת מכירים
אם נכנסים לשותפות, אז למשהו קטן כדי לבחון את ההתאמה
לבדוק קבלות, שמה שאדם מוכר על עצמו בא לידי ביטוי במעשים
לא לשים את כל הביצים בסל אחד. על הנושא הזה אעשה בקרוב סרטון קצר, אותו אעלה ליוטיוב
לשותפות כל אחד מביא את הידע ואת המומחיות שלו, ואין לצפות שצד השני יעביר לנו אותו
להכיר טוב יותר את סוד השותפים. גם על זה אעשה סרטון
לא לוותר על המותג שלכם
והכי חשוב לזכור תמיד לקום אחרי הנפילות ולהמשיך קדימה

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן