רובוט הומנואיד עובד מדינה

רובוט הומנואיד עובד מדינה

חברת הרובוטיקה הרוסית promobot  פיתחה רובוט הומנואיד עבור המשרד הממשלתי. הרובוט יעבוד כעובד מדינה. המשרד המדובר ממוקם במרכז האדמיניסטרטיבי בעיר פרם ברוסיה, אשר מספק לאזרחים מידע על זכויותיהם והשירותים העומדים לרשותם. זאת לא הפעם הראשונה שמשרד שירות המדינה הספציפי הזה משלב רובוטים, בשנת 2019 נרכש רובוט שירות אוטונומי בשם Promobot V.4 שבירך את הלקוחות שהגיעו למשרדים.

אחת המשימות העיקרית של חברת Promobot היא להוריד חסמים הקשורים לאינטראקציה בין אדם לרובוט.
הרובוט ההומנואיד יושב ליד שולחן העבודה ועונה על שאלות של הלקוחות, ממש כמו עובד רגיל. הוא סורק סוגים שונים של מסמכים (לדוגמה דרכונים, תעודות לידה, רישיונות נהיגה, מסמכים נוטריונים), מדפיס טפסים בהתאם לסוג השירות המבוקש, עוזר למלא אותם ולאחר שלקוח חותם עליהם הוא סורק טפסים חתומים ומעביר אותם אוטומטית למערכות ה IT של משרד השירות הציבורי .

הצורה הפיזית של הרובוט התבססה על בדיקה בה כמה מאות אלפי נשים מהאזור נותחו באמצעות מערכת רשתות עצביות ויצרה בסופו של דבר דמות שדומה לאישה מקומית עם שיער חום ועיניים חומות.
שרירים מכניים של הרובוט נוצרו בטכנולוגיות שמוגנות בפטנט של Promobot והם מאפשרים לרובוט להזיז את עיניו, גבותיו, שפתיו וחלקי פנים אחרים כדי לחקות יותר מ- 600 הבעות פנים אנושיות. הרובוט טיפל במעל מ -30 אלף פניות מאז מרץ 2019. הוא חוסך בממוצע כ-43 דקות ביום עבודה של עובד מקצועי. עובדי המשרד שמשתתפים בניסוי של העבודה המשותפת עם הרובוט נותנים משוב על עבודתו. משוב זה מועבר לצוות פיתוח כדי לשפר את התקשורת של הרובוט עם האנשים ולשפר את עבודתו במתן שירות טוב יותר.

רובוטים אנושיים הופכים למציאות החדשה שלנו. המשמעות היא שהעתיד כבר כאן!
מעניין האם עובדי המדינה בארץ יסכימו שרובוטים אלו ישתלבו בשירות הלקוחות או שהם יצאו לשבות נגדם?

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן