פיתוח דם מלאכותי שמתאים לכל סוגי הדם

פיתוח דם מלאכותי שמתאים לכל סוגי הדם

חוקרים יפנים פיתחו דם מלאכותי הניתן להעברה לחולים ללא קשר לסוג הדם שלהם. הדם המלאכותי שנוצר על ידי צוות מדענים מהמכללה הרפואית להגנה לאומית הוכיח את עצמו כיעיל בניסויים על ארנבים. 
פתרון זה יאפשר לספק במהירות עירויים מצילי חיים במצבי חירום, באירועים רבי נפגעים או לחולים שנמצאים באזורים מרוחקים. 
בהעברת הדם האמיתי יש סיכון להעברת מחלות מהתורם לחולה, לכן עבור כל תרומת דם מתבצעת בדיקה שהדם אינו נגוע באיידס, בצהבת, או בעגבת, לפני שמשתמשים בו. ישנם גם מקרים נדירים בהן מנות דם נגועות בגורמים מחוללי מחלה לא זוהו בבדיקות. 
בתום הבדיקות, הדם מופרד לארבעת מוצריו: כדוריות אדומות, טסיות, פלזמה וקריופרציפיטאט אשר מועברים לאחסון במקררים מיוחדים. אובדן קשה של טסיות הדם וכדוריות הדם מוביל למוות. ניתן לאחסן טסיות דם במשך ארבעה ימים ועל כדוריות הדם האדומות ניתן לשמור במשך 20 יום בטמפרטורות נמוכות.
את הדם המלאכותי ניתן לאחסן בטמפרטורות רגילות במשך יותר משנה. מכיוון שדם מלאכותי מתאים לכל סוגי הדם, ניתן יהיה לטפל בחולים שנפצעו לפני שהם מגיעים לבתי חולים.

על פי הערכת המומחים, נוכל להשתמש בדם מלאכותי תוך כעשור. 
התקווה היא ששימוש בדם מלאכותי יקטין משמעותית את השימוש בעירויי דם טבעי בניתוחים ובמקרים בהם המטופל יזדקק לעירויי דם כדי לתפקד, וניתן יהיה להשתמש בדם הטבעי במקרים להם הדם המלאכותי לא יכול לתת מענה.
ממצאי הצוות פורסמו בכתב העת האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן