חיסונים לטיפול בסרטן

חיסונים לטיפול בסרטן

בשנת 2008 פרופסורים אוגור סהין (Ugur Sahin) ואוזלם טורצ'י (Ozlem Tureci), שהם גם בני זוג, הקימו יחד את חברת BioNTech , החברה הגרמנית שמפתחת חיסונים חדשים לטיפול בסרטן ומניעת מחלות זיהומיות. החברה שואפת לחולל מהפכה בטיפול בסרטן ע"י טכנולוגיית הmRNA- (קיצור של messenger RiboNucleic Acid ). BioNTech מפתחת טיפולים לסרטן המעי, מלנומה וסוגי סרטן אחרים.
תאים סרטניים פיתחו מנגנונים להימנע מגילוי על ידי מערכת החיסון,  ולכן מערכת החיסון אינה מזהה את אותם כתאים ממאירים ובכך אינה מפעילה תגובה חיסונית כדי לתקוף אותם.
טכנולוגיית ה- mRNA פועלת על ידי העברה של ההוראות הגנטיות לתאים כדי לייצר אנטיגן או חלבון. חלבונים אלה או אנטיגנים, משמשים כ"כרזת מבוקש" (Wanted poster) של מערכת החיסון כדי ללמד אותה לזהות ולהשמיד תאים סרטניים.

כשמגפת הקורונה התפרצה, BioNTech עשתה שיתוף פעולה עם פייזר כדי להשתמש באותה גישה ליצירת חיסון נגד קורונה. ההצלחה של חיסוני mRNA במגיפה עודדה עוד יותר את המדענים לעבוד עם הטכנולוגיה, למרות שניסויי ה mRNA לטיפול בסרטן של BioNTech החלו הרבה לפני המגיפה. היא למדה כיצד לייצר חיסוני mRNA מהר יותר במהלך המגיפה והייתה לה הבנה טובה יותר כיצד מערכות החיסון של אנשים מגיבות ל-mRNA . הפיתוח האינטנסיבי וההשקה המהירה של חיסון לקורונה סייעו גם לרגולטורים של התרופות להבין כיצד לאשר את החיסונים, מה שיעזור להאיץ גם את החיסון לסרטן.
ל – BioNTech יש כעת מספר חיסונים לסרטן בניסויים קליניים, אחד מהם הוא חיסון מותאם אישית למטופלים כדי להנחות את מערכת החיסון שלהם לתקוף את מחלתם. לדברי המדענים, יש לא מעט מכשולים משמעותיים כי התאים הסרטניים המרכיבים את הגידולים יכולים להיות משובצים במגוון רחב של חלבונים שונים, מה שמקשה מאוד על יצירת חיסון שמכוון לכל התאים הסרטניים.
הצפי שעד שנת 2030 החיסונים יהיו מוכנים לשימוש בחולים.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן