העתיד כבר כאן – עדשות מגע ביוניות

העתיד כבר כאן – עדשות מגע ביוניות

ב-2016 חברת סמסונג רשמה פטנט על קונספט טכנולוגי מהפכני ועתידני של עדשות מגע חכמות, המצוידות במסך זעיר עם חיישנים למעקב אחר תנועות העיניים, מצלמה דיגיטלית ואנטנה לצורך שידור תמונות להתקנים חיצוניים. היא פיתחה גם סנסורים שונים על העדשה לזיהוי תנועה ומצמוץ כדי שהעדשה תוכל להקרין תמונות ישירות לעין של המשתמש.
נשמע כמו מדע בדיוני? אז הפטנט של גוגל הוא הרבה יותר קיצוני – העדשה שלהם  אמורה להחליף לצמיתות את העדשה הביולוגית של האדם. יותר מזה, היא תכלול גם כונן לאחסון המידע ויכולת לתקשר עם מכשירים חכמים.
הטכנולוגיה פתחה לנו אין סוף אפשרויות כדי לשפר את הראיה – ממשקפיים, לניתוחים שונים ועד לטיפות שפותחו בננו-טכנולוגיה אשר מתקנות את הראיה הלקויה.
אבל הפעם הגיע עידן חדש עם פיתוח מהפכני של עדשות מגע ביוניות מבוססי בינה מלאכותית שלא רק יעניקו לנו ראייה רגילה, אלא ראייה טובה פי שלוש לעומת ראיית 6/6. הן יאפשרו לצלם ולהקליט את מה שנראה על ידי התמקדות באובייקטים וגם יאפשרו לתקשר עם אנשים אחרים דרך רשתות חברתיות. העדשה הזאת אמורה להחליף את העדשה הביולוגית בתהליך שיארך כעשר דקות בלבד.

ד"ר Garth Webb נותן הסבר מפורט על איך עדשות מגע ביוניות עובדות:

בעתיד הלא רחוק, עדשות מגע דיגיטליות יקליטו הכל כל עוד העיניים יהיו פקוחות וחומר זה יעלה באון ליין לשרתי ענן. העדשה הביונית תאפשר לנו להשתלב בצורה חלקה עם העולם הדיגיטלי. 
טכנולוגיה כזו עשויה לחסל תעשיות רבות אחרות או לשנות אותן. ואנחנו  נהפוך לאנשים משודרגים יותר.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן