הדפסת קעקועים אלקטרוניים

הדפסת קעקועים אלקטרוניים

הרבה חידושים טכנולוגיים חדשים נולדו מסרטי מדע בדיוני. ככל שהידע הטכנולוגי שלנו גדל, כך אנו מצליחים  לחקור אפשרויות נוספות ולהגיע לטכנולוגיות חדשניות ע"י שילוב של תחומים שונים. אחד השילובים המעניינים הוא שילוב של ננו-טכנולוגיה עם הדפסה בתלת-ממד שהוליד רעיון של הדפסת אלקטרוניקה או תאים ישירות על העור הנקראים "קעקועים" אלקטרוניים.

קעקועים אלקטרוניים קיימים כבר מספר שנים. חלקם עם פונקציות תקשורת פשוטה כדי לשלוט בטלפונים חכמים, חלקם לצורך אחסון והעברת המידע, חלקם לצורך מעקב משתנים פיזיולוגיים בגוף, וחלקם לצורך תשלום עבור הרכישות. הפעם צוות של מדענים מאוניברסיטת מינסוטה פיתח שיטה לשדרוג היכולות שלנו ע"י שילוב של חשמל מכני ברמה ננומטרית, שימוש בחיישנים והזרקת דיו על העור עבור מגוון רחב של יישומים בצבא.
קעקועים אלה יכולים לשמש למספר מטרות, כולל הדפסת חיישנים זמניים על חיילים כדי לרפות פצעים בשטח, לאסוף מידע מודיעיני, לזהות חומרים כימיים או ביולוגיים, או אפילו לשמש כתאים סולריים לטעינת מכשירים אלקטרוניים קריטיים. ה"קעקוע" הוא זמני וניתן להסיר אותו על ידי שתיפה במים או ע"י קילוף. 

היתרון של הטכנולוגיה החדשה הוא העלות הנמוכה עבור המדפסת ועבור הדיו. והמטרה לאפשר לחיילים להוציא את המדפסת מהתרמיל ולהדפיס ישירות על העור חיישן כימי או כל רכיב אלקטרוני שיצטרכו בזמן אמת.

זה בהחלט רעיון עם פוטנציאל בלתי מוגבל עבור יישומים חשובים בעתיד.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן