תשכחו מהמקלדת – תכירו חמישה ממשקי מחשב עתידיים

תשכחו מהמקלדת – תכירו חמישה ממשקי מחשב עתידיים

עקב התמכרות למסכים, התחיל פיתוח ממשקים חדשניים שישנו את האופן שבו אנו פועלים עם ממשקי מדיה דיגיטליים. במקרים רבים ממשקים חדשניים אלו אינם דורשים מסך כלל. בכנס CHI על גורמים אנושיים במערכות מיחשוב 2018 הוצגו פריצות הדרך האחרונות בנושא אינטראקציה בין אדם למחשב. נראה כי המחשבים שלנו יהיו מוטבעים יותר ויותר בעולם הסובב אותנו.
תכירו חמישה אבי טיפוס המרתקים ביותר:

מסך מגע על זרועה

שעון חכם LumiWatch שמקרין מסך מגע על עור הזרוע. זוהי התפתחות מרגשת, לרעיון מרחיק לכת, של הפיכת העור לתוך ממשק. ראו וידאו קצר:

קירות חכמים

מי צריך מסך כאשר קיר פשוט יהפוך למסך מגע. לא תאמינו, אבל ניתן להפוך חלקים מסוימים של הקיר ללחצנים, לדוגמה כדי להדליק או לכבות אורות בחדר. יותר מזה, ניתן לתכנת תכנית  כמו הזנת סיסמה כדי לפתוח את הדלת.

טיפות המים מתוכנתות תכירו פרויקט חדש שמשתמש בטכניקת electrowetting,  כדי ליצור ממשק מחשב מבוסס מים ע"י תכנות טיפות המים. כדי להילחם בעומס הדיגיטלי מפתחים היום ממשקים הנקראים  "ממשקים רגועים" שזאת חוויית משתמש שאינה דורשת כל הזמן את תשומת לבנו ומשתמשת באלמנטים טבעיים כדי לגרום לנו להתחבר לעולם הפיזי. דמיינו אישה שרושמת לביתה על מסך הסמרטפון שלה "שיהיה לך יום נפלא", והמסר הזה מופיע במראה של ביתה, שבזמן זה מצחצחת שיניים.

צעצועים למעקב אחר הבריאות

BioFidget הוא ספינר fedget augmented עם חיישן נשימתי וחישן לשינויים של קצב הלב. הספינר נועד לסייע בהפחתת המתח ע"י מספר נשיפות איטיות על ספינר כדי שיסתובב. תרגול זה נועד להרגיע את תגובת הלחץ הפיזיולוגית של המשתמש. אורות לבנים ואדומים במכשיר נדלקים כדי ליידע על שינויי קצב הלב והדופק. פתרון זה לא מצריך להחדיר התקנים בתוך העור שלנו לצורך מעקב על הבריאות.

שרוול לביש לקבלת מיילים בזמן אמת

חוקרים יצרו שיטה לתקשורת המאפשרת לקבל מיילים בזמן אמת ע"י שרוול לביש שמאפשר להרגיש הודעות נכנסות ע"י תחושת הרטט על עור הידהממשק נבנה בשיתוף פעולה עם פייסבוק ויתאים בעתיד לאנשים עם ליקויי ראיה או שמיעה אשר מחפשים דרכים חדשות לקרוא ולתקשר.

הממשקים החכמים ביותר של היום נמצאים במקומות הבלתי צפויים.
מקור:   fastcompany

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן