פריצת דרך בתחום הרובוטיקה – רובוט עכביש

פריצת דרך בתחום הרובוטיקה – רובוט עכביש

צוות חוקרים להנדסה ביולוגית במכון Wyss של אוניברסיטת הרווארד וחוקרים מאוניברסיטת בוסטון פיתחו רובוט עכביש זעיר שיוכל בעתיד לעבוד בגוף האדם כדי לבצע ביופסיות, להשמיד גידולים או לתקן רקמות העדינות ביותר בגוף כמו ורידים, עורקים ואפילו עצבים. המיקרו-בוט לא רק יחליף ניתוחים פולשניים, אלא גם יוכל להשפיע ולהועיל במערכות סביבתיות החל מתחזוקת המכונות התעשייתיות, עד להצלת נפגעי אסונות ואף יוכל לסייע בחקירת החלל. 
מדובר בפריצת דרך משמעותית בתחום הרובוטיקה מכיוון שעד עכשיו לרובוטים זהירים מתקדמים ביותר יש רק דרגת חופש אחת (דרגת חופש היא היכולת לבצע סוג מסוים של תנועה) , ולמיקרו-בוט החדש יש 18 דרגות חופש חסרי תקדים. 
רובוט עכביש נבנה בעזרת הטכנולוגיה החדשה שנקראת MORPH, ראשי תיבות של Microfluidic Origami for Reconfigurable Pneumatic/Hydraulic. הוא עשוי מחומרים גמישים הנעים בקלות על ידי כוח פנאומטי והידראולי. הוא קטן יותר וקל יותר מכל הרובוטיים הזעירים האחרים, ויכול לשנות את המבנה שלו, לנוע ואפילו לשנות צבעים.

למרות שייקח עוד הרבה זמן עד שמיקרו-בוטים ישתלבו בתחום רפואי, מדובר בצעד משמעותי לעבר רובוטים גמישים שיוכלו לבצע משימות מורכבות בגוף האדם ולחקור סביבות לא מובנות ומורכבות במיוחד.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן