פריצת דרך ביכולות החשיבה של רובוטים

פריצת דרך ביכולות החשיבה של רובוטים

רובוטים דימוי אדם של FigureAI מבוססי מודל OpenAI מפגינים יכולות מרשימות ביכולת לתקשר. הם יכולים לראות ולתאר מה נמצא מולם, להגיש חפצים לאנשים לפי בקשה, להסביר את הפעולות ולבצע משימות על סמך פקודות קוליות.
יכולות אלו הן תוצאה של למידת תנועות ומיומנויות חדשות תוך התבוננות. זוהי קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות החשיבה של רובוטים. קישור לסרטון הדגמה.
פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית מאיצות את ההתקדמות בתחום הרובוטיקה. חברות כמו טסלה והנסון רובוטיקס עובדות על פיתוח רובוטים דומים. ייתכן שלא יעבור זמן רב עד שנראה גרסאות מסחריות של רובוטים אלו.

רובוט כימאי – RoboChem

חוקרים מאוניברסיטת אמסטרדם פיתחו רובוט כימאי בשם RoboChem שיכול לבצע סינתזה כימית בצורה טובה יותר מבני אדם. RoboChem משתמש בבינה מלאכותית כדי לתכנן תגובות כימיות המופעלות על ידי אור, תוך שהוא מפיק תוצרים בכמות ובמהירות טובה יותר. הוא יכול לבצע מגוון רחב של תגובות כימיות בעלות פוטנציאל ליישומים בתרופות, חומרים ביתיים ואנרגיה מתחדשת. RoboChem מקבל הנחיות על חומרים כימיים מסוימים והתוצר הרצוי, ואז מנסה למצוא את התנאים הטובים ביותר לביצוע תגובה כימית במהירות ובכמות גדולה יותר. הוא חוזר על תהליך זה עד שהוא מוצא את התנאים האופטימליים. RoboChem הוכיח שהוא יכול לייצר חומרים כימיים בתפוקה ובכמות טובה יותר מהשיטות הקיימות. לדוגמה, בתגובה כימית אחת, RoboChem הגיע לתפוקה של פי 34 מהשיטה הקיימת וייצור של פי 65.

AI גילה אנטיביוטיקה חדשה

צוות חוקרים ב- MIT פיתח אלגוריתם בינה מלאכותית שגילה אנטיביוטיקה חדשה בשם Halicin אשר פועלת נגד חיידקים עמידים קיימים, כולל כאלה שעמידים לאנטיביוטיקה בשם ונקומיצין המשמשת לטיפול בזיהומים חמורים. גילוי זה מדגיש את הפוטנציאל של AI לזרז פיתוח תרופות חדשות.

האיחוד האירופי עומד לאשר את תקנות הבינה המלאכותית המקיפות ביותר בעולם

חוק חדש יסדיר את פריסת מוצרי בינה מלאכותית בכל 27 מדינות האיחוד, במטרה להגן על הציבור מפני סיכונים ולקדם פיתוח אחראי של הטכנולוגיה.
מוצרי בינה מלאכותית ידרגו לפי רמת הסיכון. רוב הטכנולוגיות הקשורות לבינה מלאכותית, כמו מסנני דואר זבל, צפויות לקבל דירוג נמוך וייאלצו להתמודד עם פיקוח מועט יחסית. פלטפורמות בסיכון גבוה כמו רשת חשמל המופעלת על ידי בינה מלאכותית, יצטרכו לקבל אישור לפני שיאפשר להן להיכנס לשוק. טכנולוגיות כמו סריקת פנים ציבוריים ומערכות זיהוי רגשות הוגדרו כמסוכנות מאוד, לכן יחול איסור מוחלט על שימושן.
חברות כמו ,OpenAI גוגל וחברות אחרות שמפתחות בינה מלאכותית יוצרת יצטרכו להעביר מסמכים ונתונים לגבי אופן הפעולה של המודלים שלהן. הן גם יצטרכו לציית לחוקי זכויות היוצרים של האיחוד האירופי בעת אימון המודלים שלהם.
מועצת האיחוד האירופי צפויה לחתום על החוק בחודש מאי. ההוראות הראשונות ייכנסו לתוקף כבר בסוף השנה הזאת.
יש הסבורים שהחוק יאטא את ההתקדמות בתחום, אחרים טוענים שאינו מספיק הגנה מפני סיכונים.

מאמן בריאות מותאם אישית

גוגל משיקה צ'אט-בוט מופעל בינה מלאכותית עבור משתמשי Fitbit – מכשיר הכושר לביש כדי לנתח נתוני בריאות (שנאספים על ידי Fitbit) ולתרגם אותם לתובנות, שיאפשרו למשתמשים לשאול אותו שאלות. צ'אט-בוט זה יושק השנה, הוא יהיה כמו מאמן בריאות מותאם אישית, שיספק תשובות לשאלות על מדדי בריאות שונים.

אחות AI – אלטרנטיבה חסכונית לאחיות אנושיות

חברת Nvidia הכריזה על שותפות עם Hippocratic AI שיצרה שירות חדש – אחיות מבוססות בינה מלאכותית יוצרת בעלות של 9 $ לשעה, במקום אחיות אנושיות, שמרוויחות בדרך כלל 90 דולר לשעה. אחיות AI אלו, מחקות אחיות אנושיות, הן זמינות 24/7 להתייעצויות באמצעות וידאו, מספקות ייעוץ רפואי ומעבירות נתוני מטופלים לרופאים.

שילוב של אחיות AI במערכת הבריאות מסמן שינוי מהותי במטרה לשפר את נגישות שירותי הבריאות ומציג אלטרנטיבה חסכונית.

בינה מלאכותית של Hippocratic מתגאה ביכולתה לספק טיפול מיוחד, החל מבדיקות קולונוסקופיה ועד לטיפול בסרטן השד, תוך שימת דגש על יעילות ובמחיר סביר. חידוש זה נותן מענה למחסור בעובדים, אך יחד עם זאת מעלה חששות אתיים של פגיעה בתפקידים ובפרנסה של אנשי מקצוע בתחום הבריאות האנושי. קישור לסרטון.

אופניים עם מערכת בינה מלאכותית

חברת Velo AI מפתחת פלטפורמה חכמה לבטיחות האופניים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת כדי למנוע תאונות והרוגים ולהפוך את הרחובות למקום בטוח יותר עבור כולם. החברה משלבת Copilot בתוך האופניים, שמתריע ומזהיר את הרוחבים כשמזהה רכבים מתקרבים. הראייה הממוחשבת של Copilot יכולה לזהות ולחזות את התנהגותם של כלי רכב מתקרבים, ולשפר את המודעות והבטיחות של רוכבי אופניים.

AI עוזרת למדענים לפלס דרך חדשה בהבנת הביולוגיה האנושית

צוות חוקרים מסטנפורד הזין אותו במידע על הרכב הכימי והגנטי של תאים אנושיים והתוצאות היו מרשימות. המודל הצליח לארגן תאים לקבוצות שונות, מה שעזר לחוקרים לזהות דפוסים שלא התגלו עד כה. הוא אפילו גילה תא שיוצר הורמון המסייע לנו לשרוד בסביבות דלות חמצן. מדענים מאמינים שכאשר המודלים ישתפרו בהבנת המבנה הבסיסי של חלבונים, הם יוכלו לעזור לחוקרים ליצור חלבונים חדשים עבור משימות ספציפיות, כמו הריגת תאים סרטניים.
התפתחויות אלו עשויות לשנות את פני התעשיות התרופות, החקלאות והתעשייה, ולעזור לחוקרים למצוא שימושים חדשים לתרכובות שונות.

Vlogger של גוגל

גוגל פיתחה מערכת AI חדשה בשם VLOGGER שיכולה לצלם תמונה בודדת ולהפוך אותה לאווטאר מונפש ריאליסטי. הבעות הפנים, תנועות השפתיים ושפת הגוף של האווטאר נשלטים בזמן אמת על ידי קולו של המשתמש. VLOGGER עשוי לאפשר צורות חדשות של תקשורת וירטואלית, כמו תרגום סרטונים או הפעלת עוזרים וירטואליים. כרגע מדובר בפרויקט מחקר, נחכה שגוגל תשחרר אותו כדי שנוכל להתנסות בו.

חידושים על קצה המזלג

​עלי באבא פיתחה כלי – EMO קיצור של Emote Portrait Alive, שמנפיש תמונות סטילס עם תנועות, הבעות, דיבור ושירה התואמות בצורה מושלמת לדמות שמופיעה בתמונה.

אדובי הכריזה על אב טיפוס חדש של מחולל מוזיקה בשם Project Music GenAI Control, המאפשר למשתמשים ליצור ולערוך מוזיקה.
היא גם הכריזה על GenStudio – פלטפורמה חדשה ליצירת תוכן כדי לייעל את יצירת התוכן. פלטפורמה זאת מאפשרת למשווקים לנהל קמפיינים ולמדוד ביצועים תוך שמירה על המותג.

חברת Mixtral הצרפתית הוציאה השבוע דגם המתחרה ישירות ב-ChatGPT 4. הוא תומך בכמה שפות: באנגלית, ספרדית, צרפתית, גרמנית ואיטלקית. כמות התוקנים שלו קטנה יותר מ-GPT-4 Turbo (32K לעומת 128k של GPT-4), אבל תמחור השימוש ב-API שלו זול ב-20%. אחד היתרונות שלו הוא מהירות התגובה.

חברת Anthropic שחררה את הגרסה של קלוד 3 כדי להתחרות ב-ChatGPT ו-Google Gemini. הוא יכול לסכם טקסטים ארוכים יותר מגרסאות קודמות ומאפשר העלאת תמונות.

OpenAI הוסיפו ל- ChatGPTאפשרות שמאפשרת להקריא טקסט ב-37 שפות. אפשרות זאת זמינה גם למנויים חינמיים.

ב-1.4 מייקרוסופט השיקה Copilot for Security – צ'אט בוט שיעזור לאנשי אבטחת מידע להגן על ארגונים מפני איומים.

מדעני MIT אומרים שהם פיתחו טכניקה חדשה שיכולה ליצור תמונות שנוצרו בינה מלאכותית פי 30 מהר יותר בפלטפורמות כמו DALL-E ו-Midjourney מבלי לפגוע באיכות.

כלי AI שכדאי להכיר

Founderpal – כלי זה נכס לעסקים קטנים. הוא יעזור לכם ליצור אסטרטגיה שיווקית למוצר/שירות שלכם.

Otio – יסכם לכם מחקרים, מאמרים וכתבות דרך הקישור שתישמו.

Searchalkemy – תזינו נושא, וכלי זה יכין לכם מחקר של מילות מפתח.

Fineshare – כלי זה מיועד ליוצרי תוכן, הוא מציעה מעל 1,000 קולות אנושיים שתוכלו לבחור עבור פודקאסט, ספר דיגיטלי, אווטאר או כל שימוש אחר.

 Hocoos – בונה בשניות אתרים מעוצבים.

הפודקאסט Be Relevant

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
החודש עלו פרקים חדשים, כולל מפגשי זום קצרים של 10 דקות של למידה  שמופיעים כווידאו-קאסטים, בהם ניתן לצפות מתוך הספוטיפיי או ערוץ היוטיוב שלי.

 בפרק 84 אירחתי את דגנית סלנט שדיברה על איך להיות בלתי ניתנות לעצירה.

פרק 85 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור שיר בביצוע של בינה מלאכותית עם כלי בשם Suno.

פרק 86 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו כיצד לחפש מידע רלוונטי ובצורה יעילה בגוגל מבלי לקבל דפים עם תוצאות לא רלוונטיות.

בפרק 87 אירחתי את הילל קוברובסקי – מומחה להגנת סייבר , חדשנות , ועתידנות טכנולוגית שהסביר על תחום הסייבר.

פרק 88 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך לעבוד עם קלוד – מודל שפה גדול של חברת אנטרופיק.

בפרק 89 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור סרטוני Gif עם Hotshot.

בפרק 90 אירחתי את שחר טביב – מנכ"ל חברת  Sliceknowledgeשהסביר על איך ליצור אימפקט ארגוני עם  AI.

פרק 91 הוא מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך לנהל שיחה באנגלית עם צ'אט-בוט אמפטי בשם Hume AI

מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – עם כישורי AI תוכלו להרוויח כ-35% יותר

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן