עיתונאים רובוטיים או אנושיים?

עיתונאים רובוטיים או אנושיים?

כמה זבל מייצרת בינה מלאכותית? כל יום נוצרים כל כך הרבה תכנים ע"י AI, שקשה להבחין האם מדובר בתוכן איכותי שנכתב ע"י מומחים בתחומים שונים או שמדובר בתוכן ש-AI משחזרת ומגישה אותו בצורות שונות.

באתר tffn.net מתפרסמים מאות כתבות חדשות ביום. כתבות אלו נכתבות ע"י מחוללי טקסט. אף אחד לא בודק את הכתבות אלו. אם פעם אנשים היו מייצרים Fake News, היום מחוללי טקסט כותבים אותם בכמויות.

תכירו את Robo-Journalists. חברת מדיה אוסטרלית News Corp מאמצת בינה מלאכותית להפקת 3,000 מאמרים בשבוע😲 בנושאים שונים. צוות של ארבעה אנשים בלבד מפקח על תוכן של רובוט-עיתונאי, המשלים את הדיווח של עיתונאים אנושיים ב-75 עיתונים קהילתיים ברחבי אוסטרליה.

חברת Thomson Reuters משתמשת בגישה אחרת, במקום להחליף עיתונאים, היא רואה פוטנציאל אדיר בשימוש של בבינה מלאכותית, וחושבת שזאת הזדמנות פנומנלית עבור העובדים שלה כדי לייעל ולשפר תהליכי העבודה ולהגדיל את הפרודוקטיביות בדרכים חדשות.

גוגל מאמנת רובוט חכם

גוגל יצרה מודל AI חדש בשם Robotics Transformer 2 (RT-2) שיכול לעזור לרובוטים ללמוד לבצע משימות שונות. המודל הזה משתמש במידע ובתמונות מהאינטרנט כדי ללמד את הרובוט איך לעשות דברים. לדוגמה, לעזור לרובוט לזהות איך נראית אשפה, איך להרים אותה ולזרוק אותה לפח. הדגם החדש הרבה יותר טוב מהקודם, מכיוון שהוא יכול להתמודד עם מצבים חדשים ואף להגיב לפקודות המשתמש. דמיינו שתוכלו לבקש מרובוט להרים בגדים מהרצפה והוא יבין את הבקשה ויבצע אותה.
אמנם לגוגל אין תוכניות מיידיות למכור רובוטים עם טכנולוגיה זו, אבל זה יכול לשמש בעתיד למשימות כמו עבודה במחסנים או עזרה בבית. אני רוצה אחד כזה, שיעזור לי בעבודות הבית. ומה איתכם?

מהלך אסטרטגי של מייקרוסופט

הצ'אט-בוט של מיקרוסופט – Bing Chat, יהיה זמין בקרוב בדפדפנים של Chrome ו-Safari ולא רק בדפדפן שלה Microsoft Edge. מיקרוסופט מבינה שאם היא רוצה להצליח עם הצ'אט-בוט שלה, היא צריכה לאפשר לעבוד איתו דרך דפדפנים המועדפים על המשתמשים, אבל יש לזה מחיר: בעבודה בכרום הצ'אט שלה מוגבל ב-5 הודעות בשיחה לאומת 30 ב-Edge והוא גם מוגבל בכרום ב- 2,000 תווים לעומת 3,000 ב-Edge. מגבלות אלו נועדו כדי למשוך את המשתמשים למנוע חיפוש שלה אם הם רוצים להנות מחוויה טובה ביותר.
בעיני המגבלה הזאת די בעיתית, אבל זה בהחלט מהלך אסטרטגי חכם כדי להפוך למובילים בתחום החיפוש הגנרטיבי. נראה מה יהיה בעתיד.

על Gemini AI שמעתם כבר?

גוגל נותנת פייט ל-ChatGPT והיא משיקה Gemini AI שידע לעבוד עם מספר סוגי קבצים: טקסט, וידאו או תמונות. הוא יסכם קבצי טקסט, שמע וקבצי וידאו. הוא יוכל ליצור טקסט, וידאו, מוזיקה ותמונות. הוא יעבוד עם מספר קבצים ויתרגם בין סוגי נתונים שונים. הוא יהיה הרבה יותר גמיש ונראה שיהיה גם טוב יותר. תהיה לו יכולת חשיבה מהמתקדמות ביותר, מה שיהפוך אותו לכלי לפתרון בעיות וקבלת החלטות. כדי לייצר יתרון על ChatGPT, גוגל יעשו אינטגרציה בין  Geminiלבארד (צ'אט-בוט של גוגל) ועם יישומים של גוגל כמו Google Docs ו- Google Slides . בטווח הארוךGemini  צפוי להמשיך ללמוד ולהשתפר. סרטון על יכולות מדהימות של Gemini

ChatGPT לארגונים

תכירו את ChatGPT Enterprise !
סוף סוף חברת OpenAI  השיקה את ChatGPT Enterprise עבור הארגונים כדי לעזור לצוותים לשפר ולייעל תהליכי עבודה. ChatGPT Enterprise מאפשר אבטחה ופרטיות ברמה ארגונית וביצועים מהירים עד פי שניים. הוא עוזר לייצר תקשורת טובה יותר, להאיץ משימות של קוד, להגדיר תבניות להנחיות ולשתף אותן, לחקור במהירות תשובות לשאלות עסקיות מורכבות. הוא מספק גם גישה בלתי מוגבלת לניתוח נתונים מתקדם של קבצים בדומה לעבודה עם פלאג-אין בשם , Code Interpreter מה שיעזור ליחידות עסקיות לנתח נתונים בצורה מהירה כדי לקבל החלטות, וגרסת GPT4 תהיה זמינה ללא הגבלה.

קורס בינה מלאכותית באוניברסיטת בר-אילן

בשבוע שעבר עשיתי שת"פ עם אוניברסיטת בר אילן, פתחתי קורס בינה מלאכותית שמוכר לגמול השתלמות. מדובר בקורס מעשי וממוקד של 30 שעות שיועבר בזום.

הקורס יתמקד ב:

✅ הכרות עם טכנולוגיית בינה מלאכותית
✅ הכרות והתנסות עם מחוללי טקסט
✅ הכרות והתנסות עם כלי בינה מלאכותית ליצירת תמונות, וידאו, מצגות וכלים נוספים.

הקורס מתאים למנהלי בתי ספר, רכזים, מורים, מטפלים וכל מי שרוצה להיכנס לעולם הזה. קישור לפרטים והרשמה.

כלי AI שכדאי להכיר

Spline – כלי ליצירת אובייקטים תלת מימדיים דרך פרומפט. הכלי מיועד לאנשים שמייצרים משחקים, מעצבים מוצרים, בונים תוכנות AR/VR ועוד.

Chromaticlens – יש לכם מוצרים שאתם מוכרים? אז אתם בטח יודעים את הכוח של הוויז'אל. כלי זה יעזור לשדרג תמונות של המוצרים שלכם כדי לתפוס את העין של הלקוחות הפוטנציאליים.

Lolo — AI Food&Calorie Tracker – רוצים שבינה מלאכותית תספור לכם קלוריות? עם אפליקציית Lolo תוכלו להקליד או להקליט הודעה בה אתם מספרים את מה שאכלתם או רוצים לאכות והיא מייד תציג לכם את הערך הקלורי של המזון.

Microsoft Sales Copilot – הוא עוזר דיגיטלי לאנשי מכירות. הכלי החדש יכול להציע רעיונות, לייצר תוכן, לסכם פגישות, לצמצם משימות אדמיניסטרטיביות והכי חשוב לעזור לאנשי מכירות לסגור עסקאות נוספות.

הפודקאסט Be Relevant

בפרק 56 יחד עם יפעת בר קול גרכט דיברנו על איך להתנהל בסיטואציות מורכבות, איך להתמודד עם מצבים מורכבים, איך לנהל שיחה מורכבת  ולהפוך אותה לכלי שמביא לשינוי אמיתי.
בפרק 57 אירחתי את רחל פרג בנושא ניהול תהליך הפרידה – איך לחדול להביט לאחור.

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים
ניתן להאזין לו בכל האפליקציות. להלן קישור לספוטיפיי.
מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצעויים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על "איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון" ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם
כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – נציגים בלחיצת כפתור

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן