ועידת התעסוקה של ישראל

ועידת התעסוקה של ישראל

ב-31.1.2022 התקיימה ועידת התעסוקה של ישראל, בה התראיינו אורנה ברביבאי – שרת הכלכלה ותעשיה, ארנון בר דוד – יו"ר הסתדרות, גיל בר טל – יו"ר הסתדרות המעוף, מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלי מש"א בכירים ממספר ארגונים בארץ, פרשנים כלכליים, יועצים ומומחים שונים.הוועידה דנה על הסוגיות והשינויים שמתחוללים בעולם העבודה כמו קרב על העובדים, המקצעות שבסיכון גבוה, על פער בכישורים הנדרשים במאה ה-21 שהולך וגדל ועל חשיבות הארגונים להפוך לרלוונטיים. הועדה שודרה ב-31.1 בקשת 12, ב N12- וב-mako. להלן הקישור לוועדה.


שינויים בשוק העבודה

משבר הקורונה השפיע על עולם תעסוקה. הרבה מאוד אנשים, בעיקר צעירים, לא מוכנים לחזור לאותם תנאים. הם לא מוכנים לעבוד רק מהמשרד, לעבוד בשעות קבועות שהוגדרו מראש, לעבוד 100% משרה. לדור ה-Z יש ציפיות אחרות משוק העבודה. הם עסוקים יותר בעצמם, בצרכים האישיים שלהם, הם רוצים אוטונומיה וגמישות מלאה. הם שמים את עצמם לפני מקום העבודה, מה שגרם למעסיקים להתחיל לחשוב אחרת ולהיות הרבה יותר יצירתיים כדי לשמר את העובדים. גם עובדים וגם ארגונים מבינים שעולם העבודה השתנה ולא יחזור למה שהיה קודם.

קרב על העובדים

בתקופה אחרונה יש גלים גדולים של התפטרות. מעסיקים מתחילים להבין שעובד הוא משאב יקר. ארגונים מחפשים עובדים הכי טובים. כדי למשוך אליהם טאלנטים, הם נדרשים לבניית אסטרטגיה והשקעה במיתוג מעסיק כדי להבליט את היתרון שלהם על פני המתחרים ולשכנע מועמדים לעבוד אצלם. יש מחסור גדול בעובדים בתחום ההייטק. השוק הפך להיות של העובדים, בו העובדים מראיינים את המעסיקים ושואלים אותם מה הם יודעים עליהם ולמה כדאי להם לעבוד דווקא אצלם. עובדים מכתיבים תנאי העסקה. הם מעדיפים לעבוד בארגונים שמשקיעים בפיתוח והכשרה מקצועית שלהם מאשר בארגון שמשלם שכר יותר גבוה. שינוי זה מצריך מארגונים לחשוב על איך להפוך לרלוונטיים עבור העובדים.

אתגרים

ע"פי דו"ח מבקר המדינה, עד 2030 כ-45% ממשרות יעמדו בסיכון משמעותי, 25% עובדי הבנקאות בסכנה ממשית וכ-15% בסיכון להיעלם לחלוטין, לכן אחת המיומנויות החשובות ביותר היא יכולת ניהול עצמי כדי להיות מוכנים לשינויים שימשיכו להתרחש באופן קבוע. אחד האתגרים של הממשלה הוא להגדיל תעשיית ההייטק מ-9% ל-15%, לצמצם פערים, להנגיש ידע. אתגר נוסף הוא לחזק אוכלוסיות חלשות שאין להן כישורי ליבה, ע"י פיתוח מיומנויות ולימוד כישורים טכנולוגיים.

המלצות שלי

היום, יותר מתמיד, ישנה חשיבות להתחיל לבנות את הרלוונטיות שלכם. בשביל זה צריך לתכנן ולבנות אסטרטגיה שתתאים למשאבים שעומדים לרשותכם, ולהתחיל לעשות צעדים קטנים שיעזרו לכם לייצר הזדמנויות חדשות, להפוך לעובדים שארגון לא ירצה לוותר עליהם ולגרום לתפקידים להגיע אליכם.

מה שנדרש בשביל זה:

  1. להבין לאיזה כיוונים שוק העבודה מתפתח, ומהן המגמות של עולם העבודה
  2. לבנות את הערך המוסף שלכם עבור הארגונים
  3. לפתח כישורי נטוורקינג
  4. לבנות מיתוג מקצועי ולייצר יתרון תחרותי
  5. לייצר הזדמנויות חדשות שיפתחו דלתות

כדי לעזור לכם לבנות את הרלוונטיות שלכם, אני מזמינה אתכם להצטרף לתוכנית ליווי ייחודית עם מפגשים קבוצתיים ואישיים, בה תקבלו ארגז כלים ותתחילו לעשות את הצעדים הראשונים כבר ממפגש הראשון. להלן הקישור עם פרטי התוכנית.

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן