גלגלים מודפסים בהתאמה אישית

גלגלים מודפסים בהתאמה אישית

בשנים האחרונות, הדפסה בתלת מימד עושה את דרכה לתוך ייצור גלגלי רכב.

הודות טכנולוגיות ההדפסה המתקדמות של היום, יש המון פוטנציאל בהדפסה בתלת מימד שמאפשרות ליצור עיצובים מורכבים יותר שבייצור קונבנציונאלי קשה מאוד לייצר או אפילו בלתי אפשרי. יותר מזה הדפסה בתלת מימד מאפשרת ליצור דגמים בהתאמה אישית, וזה יהיה הדבר הגדול הבא.

כבר היום ניתן לראות כמה דגמים מרהיבים שהודפסו לאחרונה. 

בסוף שנת 2018 יצרנית גלגל HRE  חשפה את הגלגל המודפס שלה שנעשה בשיתוף עם GE Additive. הפרויקט נקרא HRE3D שבוצע באמצעות טכנולוגיית Aram Q10 ו- Q20 ומערכת (EBM) אשר מסוגלת להדפיס חלקים מטיטניום.

עובדי  Dream3D הדפיסו בתלת מימד העתק מושלם של גלגל Lamborghini Gallardo. הגלגל הודפס במדפסת Builder Extreme 1500. מטרת הפרויקט הייתה להגיע לדיוק גבוה ככל האפשר של המראה של גלגל Lamborghini Gallardo.

בשנת 2017, Michelin חשפה את הגלגל ללא אוויר שלה אשר ממחיש את מטרות החברה לעתיד.

הצעד הבא של Michelin הוא  "treads on demand" – שילוב חיישנים שונים בתוך הגוף המודפס כדי לחזות תנאי מזג האוויר ולדווח עליהם לנהג.

לפני כמה שנים , אאודי החלה לפתח את Lunar Rover Quatro, היא משתמשת בהדפסת תלת מימד לצורך ייצר רכיבים שונים, כולל הגלגלים. הדפסה מסגסוגת אלומיניום מיוחדת בשילוב עם מבנה פנימי חדשני, מפחית באופן משמעותי את המשקל של הרובר. כל גלגל שוקל רק 1.6 ק"ג ולוקח בערך 32 שעות להדפיס אותו.

הגלגלים עדיין לא למכירה, אבל זה רק מוכיח מה טכנולוגיה מאפשרת היום ואיך היא תהפוך לייצור המוני בעתיד הקרוב

מקור: all3dp.com

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן