קלוד משנה את כללי המשחק

קלוד משנה את כללי המשחק

אם לא השתתפת אתמול במפגש זום של 10 דקות של למידה, בו הסברתי על חידושים של קלוד, אז כדאי לצפות בהקלטה. חשוב להכיר את הגרס החדשה ששוחררה לפני מספר ימים. חברת אנטרופיק שדרגו את קלוד לגרסה 3.5. הוא מהיר פי שניים, מתאים למשימות מורכבות כמו יצירת קוד. הוא השתפר בכתיבת התוכן, סיכום מסמכים ארוכים עם רמת דיוק גבוה יותר, יצירת תובנות וגרפים מטקסט, ופירוש תרשימים ומפות. בנוסף התווסף אליו Artifacts שזאת תכונה חדשה שמרחיבה את אופן האינטראקציה עם קלוד בחלון בו רואים את התוצרים.

מה כלבים אומרים?
חוקרים מאוניברסיטת מישיגן מנסים לפענח נביחות כלבים באמצעות בינה מלאכותית. הם אספו נביחות וקולות מ-74 כלבים והזינו אותם לפלטפורמה המשמשת בדרך כלל לפירוש דיבור אנושי. לתדהמתם, זה עבד טוב יותר ממודלים שנוצרו במיוחד כדי לנתח קולות של בעלי חיים. הבינה המלאכותית הצליחה לסווג את הגזע, המין וההקשר של כלב ברמת דיוק של 70% על סמך נביחות בלבד.
צוות חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומבתי ספר אחרים מציעים פרס של עד 10 מיליון דולר לכל מי שיצליח לפצח תקשורת עם בעלי חיים באמצעות בינה מלאכותית.
ואם אנחנו בענייני AI עבור כלבים, אז היום, תמורת 800 דולר ניתן לרכוש רובוט בשם Oro שמבוסס על בינה מלאכותית. רובוט זה יכול להאכיל, לאלף ולשחק עם הכלב שלכם כשאתם לא נמצאים בבית. הוא גם עוקב אחר נתונים בריאותיים של הכלב ומזהה מצבים בהם הכלב עלול לחלות.

שימוש ב-AI לחיזוי תוצאות של טיפולים מתקדמים בסרטן
אחד האתגרים בטיפול במחלת הסרטן, הוא שכל גוף האדם שונה. כתוצאה מכך, שיטת טיפול שעבדה עבור אדם אחד עלולה להיות חסרת השפעה על אדם אחר. כעת, מדענים במכונים הלאומיים לבריאות (NIH) משתמשים בבינה מלאכותית כדי לסייע לרופאים לקבוע איזה טיפולים יתאימו בצורה הטובה ביותר לחולים שלהם.
במחקר חדש, הראו החוקרים כיצד הם יכולים לחזות במדויק אם תרופות אימונותרפיה יעבדו עבור חולה מסוים. טיפול זה משתמש בתאי מערכת החיסון – אלו שתפקידם להילחם בזיהומים ומחלות אחרות – כדי להשמיד תאי סרטן. בממוצע, זה עובד רק עבור כ-20% מהחולים, תלוי בסוג הסרטן וגורמים נוספים, אך זה יכול להציל חיים במקרים שבהם הוא יעיל.

המודל יכול להגיע לממצאיו באמצעות נתונים מבדיקות דם פשוטות, מה שאומר שחולים לא צריכים לעבור פרוצדורה חודרנית כדי לקבוע אם הם מועמדים מתאימים לטיפול. גם גורמים כמו גיל, סוג הסרטן וטיפולים קודמים נלקחים בחשבון. המודל, הזמין כעת כפלטפורמה בקוד פתוח, יכול גם לחזות כמה זמן החולה צפוי עוד לחיות בטווח הקצר והארוך – אף על פי שהמדענים אמרו שעדיין נדרשים מחקרים גדולים יותר כדי לאמת תוצאות אלה.

קבלת החלטות עם גרסה מבוגרת של עצמכם
חוקרים מ-MIT בנו צ'אטבוט המאפשר לכם לשוחח עם גרסה של עצמכם בגיל מבוגר יותר, כולל תמונת פרופיל בגרסה מבוגרת יותר שנוצרה ע"י AI. על פי החוקרים, זה יכול לדרבן אנשים לקבל החלטות חכמות יותר בהווה, הממקסמות את הרווחה והתוצאות שלהם לטווח הארוך.

מלכת היופי הווירטואלית
תכירו את עשרת המועמדות הסופיות בתחרות מלכת היופי הווירטואליות. מועמדות אלו נבחרו מתוך 1500 מועמדות, שנבחרו ע"י שופטים, כאשר שניים מתוכם הם שופטים וירטואליים, שופטים מבוססי AI.

ברזיל משתמשת ב-ChatGPT בבתי המשפט
ברזיל הפסידה הרבה תיקים משפטיים וכדי לצמצם את חובותיה המשפטיים המהווים כ-1% מהתל"ג שלה, היא תיעזר ב-ChatGPT ב:
* זיהוי מגמות וזיהוי דפוסים דומים בין אלפי פסקי דין ותיקים
* סימון תיקים הדורשים תשומת לב מיוחדת לפני החלטה סופית
* בדיקת דיוק ושלמות של מסמכים משפטיים
* איתור תיקים בעלי הסיכויים הטובים ביותר לזכייה עבור הממשלה
ברזיל מדגישה כי כל הצעה או ניתוח של ChatGPT יעברו עדיין ביקורת של פקידים משפטיים אנושיים. זאת לא פעם הראשונה בה ברזיל פורצת דרך בשימוש ב-AI בממשל. בשנה שעברה, חבר פרלמנט בברזיל הדרומית חשף כי עמיתיו היו הראשונים להעביר חוק שנוסח במלואו על ידי AI.

חידושים על קצה המזלג

לאריק יואן, מנכ"ל זום, יש חזון להפוך את אפליקציית זום מפגישות וידיאו-קונפרנס לפלטפורמת "מקום עבודה" המופעלת על ידי בינה מלאכותית, שתהפוך משימות לאוטומטיות. מטרתו היא שזום תיצור "שכפולים דיגיטליים" של המשתמשים, שיוכלו להשתתף בפגישות, לקרוא אימיילים ולקבל החלטות בשם המשתמש באמצעות בינה מלאכותית.

בספטמבר הקרוב, בית החולים של אוניברסיטת קיוטו יתחיל ניסוי קליני בחולים אנושיים של טיפול תוך-ורידי שיכול לשחזר שיניים. החוקרים יבחנו את התרופה על חולים בגילאי 2-7 שחסרות להם לפחות ארבע שיניים כתוצאה ממחסור מולד בשיניים, המשפיע על כ-1% מהאוכלוסייה. אם הניסוי יהיה מוצלח, הטיפול עשוי להיות זמין בתוך שש שנים. קישור לכתבה המלאה.

מודל ליצירת וידיאו בשם Kling שהוא כלי סיני משווה את התוצרים שלו ל-Sora כלי ליצירת וידאו של חברת OpenAI. ראו סרטון שמשווה בין שני מודלים. גם סטארט-אפ Luma AI שחרר מודל ליצירת וידאו מטקסט באיכות גבוהה. שוק זה תופס תאוצה בתחום המרקטינג ומאפשר ליצור סרטונים איכותיים בדקות ספורות.
אפל סוף סוף מאמצת בינה מלאכותית עם חבילת התכונות החדשה שלה "Apple Intelligence", אשר תהיה זמינה לאייפונים, מחשבי מק ואייפדים בעוד מספר חודשים. בין התוספות הבולטות נמצאת סירי משופרת, בעלת יכולת שיחה גבוהה יותר, המסוגלת להבין הקשר בין אפליקציות ולבצע משימות מרובות שלבים. סירי תעזר ב-ChatGPT של OpenAI עבור בקשות שלא תוכל לטפל בהן. ChatGPT ישמש גם להצעות כתיבה וליצירת תמונות. 

גוגל הוסיפה בג'ימייל פאנל צדדי חדש עם ג'מיני שמסייע למשתמשים בכתיבת אימיילים, סיכום שרשורים ומציאת מידע ספציפי. תכונה זו משולבת בכל חבילת Workspace, כולל Docs, Sheets, Slides ו-Drive וזמינה עבור המשתמשים המשלמים.

איליה סוצקבר, המדען הראשי של חברת OpenAI , עזב את החברה ויחד עם והיזם הישראלי-אמריקאי דניאל גרוס שמכר חברה לאפל, וד"ר דניאל לוי – חוקר לשעבר ב-OpenAI הקים חברה שתפתח סופר אינטליגנציה בטוחה -Safe Superintelligence. הם מקימים משרד בישראל ובפאלו-אלטו. זה מזכיר לי סרטי מדע בדיוני, בהם רובוטים טובים נלחמים ברעים. כנראה לשם אנחנו הולכים.

כלי AI שכדאי להכיר

Tablepad– יהפוך כל דאטה לתובנות.

BeccAI– כלי זה ימצא את הטרנדים האחרונים בנישה שלך כדי ליצור פוסטים מרתקים שכתובים בסגנון הכתיבה שלך.

CreativAI – עוזר כתיבה מבוסס בינה מלאכותית המסייע ביצירת תוכן בקצב מהיר עד פי 10.

Lovo AI – כלי בינה מלאכותית לסינתוז קול והפיכת טקסט לדיבור ריאליסטי כדי ליצור קריינות בזמן קצר ובזול.

Texta –מאפשר ליוצרי תוכן ליצור מאמרים איכותיים ונטולי פלגיאט תוך שניות

הפודקאסט Be Relevant

פודקאסט Be Relevant מיועד לאנשים שרוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים.

ניתן להאזין לו בכל האפליקציות.להלן קישור לספוטיפיי .
החודש עלו פרקים חדשים, כולל מפגשי זום קצרים של 10 דקות של למידה  שמופיעים כווידאו-קאסטים, בהם ניתן לצפות מתוך הספוטיפיי או ערוץ היוטיוב שלי.

פרק 100 – אירחתי את רעות שכטר שדיברה על פרודוקטיביות ובוט שיודע לתמלל ולסכם פגישות. להלן קישור לבוט. אני משתמשת בו ומאוד מרוצה.

פרק 101 – מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור תרשים זרימה מטקסט עם Excalidraw.

פרק 102 – מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור מוקאפים (Mockup), הדמיה ויזואלית של מוצר הסופי שהוא אבטיפוס של המוצר הסופי.

פרק 103 – אירחתי את מורד שטרן שדיבר על חשיבות הנטוורקינג ובניית המיתוג האישי ואיך נשארים רלוונטיים בתעשייה.

פרק 104 – מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור אנימציה מתמונה בודדת עם ViggleAI.

פרק 105 – מפגש וידאו-קאסט בו למדנו איך ליצור לוגו עם כלי בשם Looka.

מוזמנים להציץ בכל הפרקים של הפודקאסט בקישור הזה.
אם יש נושא שמעניין אתכם לשמוע בפודקאסט, מוזמנים לכתוב לי.

הדרכות וסדנאות
סדנת כתיבת קו"ח מקצועיים באנגלית עם ChatGPT הוקלטה וזמינה לרכישה. היא תעזור לכם ליצור קו"ח מנצחים כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לראיון עבודה.
קורס דיגיטלי על 'איך להתקדם בתוך הארגון לתפקיד ניהולי ללא ניסיון' ייתן לכם כלים פרקטיים שיעזרו לכם להתקדם לתפקיד ניהולי או לכל תפקיד אחר שתרצו בתוך הארגון

בקישור זה תמצאו את כל הפרטים, כולל הדרכות ללא עלות שהעברתי.

במקרה ופספסתם

כאן תוכלו להתעדכן בניוזלטר האחרון – מדע בדיוני שהפך למציאות

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר עדכניים ורלוונטיים?
הרשמו לניוזלטר שלי

לפרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ואצור איתכם קשר בהקדם 

דילוג לתוכן